ראובני פרידן ו-y&r מצטרפים להתמודדות על תקציב הדואר

הרוב המכריע של המשרדים שעומדים בתנאי הסף בחרו שלא להתמודד במכרז

משרדי הפרסום Y&R ישראל וראובני-פרידן מצטרפים להתמודדות במכרז על תקציב הפרסום של רשות הדואר.

כפי שנחשף ב"גלובס", השינויים שנערכו בתנאי ההגשה של מכרז הפרסום של דואר ישראל לא עשו הרבה שינוי בגישת משרדי הפרסום. הרוב המכריע של המשרדים שעומדים בתנאי הסף בחרו גם בסיבוב הנוכחי של המכרז לא לקחת בו חלק.

ביום האחרון להגשת ההצעות התברר כי עד עתה רק משרד פרסום אחד - גליקמן-נטלר-סמסונוב - החליט להתמודד על התקציב. משרדי הפרסום האחרים שיכולים להתמודד - יהושע TBWA , פובליסיס ישראל, JWT ישראל, רגב-קוויצקי ודרורי-שלומי - העדיפו שלא להתמודד על התקציב.

במשרד הפרסום ראובני-פרידן התלבטו רבות והחליטו בסופו של דבר לקחת חלק במכרז. Y&R ישראל, שלא היה זכאי להשתתף במכרז הקודם מאחר שהיה גדול מדי, התברג בגודלו בתנאי הסף של המכרז הנוכחי והחליט להתמודד על התקציב.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה הוחלט בדואר ישראל לצאת למכרז חדש, זאת לאחר שהוחלט לגנוז את ממכרז הפרסום האחרון שערכה החברה לפני מספר חודשים.

במכרז החדש הוכנסו מספר שינויים, במטרה לפתות משרדי פרסום לקחת בו חלק. על-פי המכרז הנוכחי, המשרדים לא נדרשים להצגת קריאייטיב או אסטרטגיה הכרוכות בדרך-כלל בהשקעות כספיות גדולות, והדואר מסתפק במצגות משרד בלבד.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הוחלט ברשות הדואר לגנוז את מכרז הפרסום האחרון שערכה החברה. זאת לאחר הליך מכרז שארך מספר חודשים. בשלב הסופי התמודדו על התקציב משרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב וזרמון DDB. זרמון לא יכול להתמודד במכרז החדש, שכן הוא איננו עומד בתנאי הסף החדשים.

תקציב הפרסום של הדואר מטופל ב-5 השנים האחרונות במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב. ההחלטה על יציאה למכרז חדש הייתה כמעט טכנית, שכן רשות הדואר היא חברה הכפופה לחוק חובת המכרזים אליה כפופים כל משרדי הממשלה.

החוזה עם גליקמן-נטלר-סמסונוב הגיע למקסימום ההתקשרות האפשרית- זאת לאחר שעם תום 3 שנות החוזה הוארכה ההתקשרות פעמיים בשנה. סוד גלוי בתעשייה הייתה שביעות-הרצון של הדואר מהעבודה מבצע בשבילו המשרד, ובהתאם לכך גם ההיענות שהייתה להשתתפות במכרז.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של דואר ישראל עמד ב-2011 על 6.4 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2 מיליון דולר במחירים ריאליים. מדובר בירידה משמעותית לעומת שנים קודמות. כך למשל, ב-2010 עמד היקף הפרסום של הדואר על כ- 9.3 מיליון דולר, ושנה קודם לכן על כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון.