ירקות מחודדים: תכירו את המחדד של גזרים, קישואים ואחרים

המחדד הענקי - אל החור שבו מחדדים את העיפרון אפשר להוליך אחר כבוד גזר, קישוא או מלפפון. נוח מאוד לשימוש, והתוצאות המתקבלות מצוינות, לתפארת הסלט

לפני כמה חודשים סקרנו במדור גאדג'ט משעשע של המותג הבינלאומי טסקומה (Tescoma), שעשוי מפלסטיק קשיח בצבע כתום, ומעוצב כמחדד עפרונות. קבוע בו להב גדול שעשוי מפלדת אל-חלד, ובכוחו לחדד גזרים, מלפפונים וירקות נוספים וליצור מהם ספירלות צבעוניות.

לא היינו מקדישים סתם כך מדור נוסף למחדד ירקות - גאדג'ט לא הכרחי בעליל - אבל המוצר שלפנינו עוצב בישראל בצורה המעוררת הרבה חיוכים והתפעלות, ולצד העיצוב הוא שימושי יותר ממתחרהו ועושה את העבודה מצוין. "קארוטו" נראה כמחדד עפרונות משרדי לכל דבר, מלבד גודלו. הוא ענקי בהשוואה למחדד עפרונות רגיל, ובכוחו לא רק לייצר סלילי ירקות משוננים לקישוט הסלט או הצלחת אלא גם לקלף ירקות.

בדקנו: המחדד הענקי - 7.8 סנטימטרים אורכו, 5.5 רוחבו, וארבעה גובהו - עשוי מפלסטיק עם להבי פלדה, והוא מותאם לאחיזה בכף יד מלאה. צלע אחת שלו היא מקלף יעיל בסגנון המוכר, ואל החור שבו מחדדים את העיפרון אפשר להוליך אחר כבוד גזר, קישוא או מלפפון. נוח מאוד לשימוש, והתוצאות המתקבלות מצוינות, לתפארת הסלט.

לעיצוב המקורי של המחדד, הנראה כלקוח מסצנה של אליס מארץ הפלאות, אחראי אביחי תדמור, בוגר בצלאל, והוא משווק על-ידי מונקי ביזנס, חברה ישראלית לעיצוב מוצר, שהוקמה על-ידי בוגר בצלאל נוסף ועושה מאז חיל בארץ ובעולם. הייצור הוא, כמובן, בסין, משם מגיע הגימיק בגרסה כתומה או שחורה, אז נראה המחדד חלק בלתי נפרד מהציוד המשרדי של גוליבר, עוג או ענקים דמיוניים אחרים. 40 שקלים ברשת סוהו; 15 דולרים דמי משלוח באתר monkeybusiness.co.il