מי אחרון? אפליקציה לקיצור תורים ולחיסכון בזמן יקר

האפליקציה של codice מנסה לפתור את אחת הבעיות המציקות בחיים: עמידה בתורים לתשלום ■ תשלום מהיר בחניונים, הזמנת הקפה מראש בבתי קפה, ושירות חנייה אישי במסעדות

אדם נכנס לחניון, מוצא מקום חנייה, יוצא מהאוטו והולך לעיסוקיו. בשובו, הוא מנסה לאתר את מכונת התשלום כדי לשלם על החנייה. מחפש ומחפש עד שמגיע למכונה. שם כבר עומדים שניים-שלושה אנשים. כשמגיע תורו, הוא מגלה לאכזבתו ששכח את פתק החנייה באוטו. עצבני ולחוץ בזמן, הוא נאלץ לשוב לרכב, לקחת את הפתק, לחזור למכונת התשלום, לשלם, לחזור לרכב וסוף סוף לצאת לדרכו.

את התהליך הנ"ל מכירים לא מעט אנשים וזו בדיוק המציאות שחברת codice (קודיצה) מנסה לפתור. החזון של החברה, שהוקמה ב-2011 על-ידי תבור אילן, תומר בינמוביץ ואוהב באומגרטן, הוא ליצור מוצר שחוסך בזמן ומקצר תורים. את הנושא הבעייתי של תשלום בחניונים והמצוד המתמשך אחר מיקומן של מכונות התשלום, הם פותרים בינתיים באמצעות אפליקציה בשם codipark.

הרעיון של האפליקציה הוא לסרוק את הברקוד שמופיע על פתק החנייה באמצעות הסלולרי ולשלם ישירות ממנו. כך, הנהג חוסך את הזמן של איתור המכונה, ההתעסקות עם כסף קטן, שמירת קבלות וכו'. אילן מסביר: "אפשר להשאיר את הפתק באוטו ואפשר אפילו להתחבר מראש לאפליקציה ואז לשלם באופן אוטומטי כשיוצאים מהחניון". המוצר נמצא בשלב הפיילוט והחברה עובדת בינתיים עם חניון גדול ברחוב הירקון ובמקביל נמצאת במגעים מתקדמים עם רשת חניונים ארצית. כמו כן, היא מנהלת מגעים עם רשת של כ-50 חניונים בארה"ב.

כמו לא מעט סטארט-אפים, מייסדי קודיצה החליפו כמה פעמים את המיקוד של החברה עד שמצאו את הכיוון הנכון. "רצינו להיות סורק ולחלק ברקודים ואז זה עבר לנושא של תשלומים סלולריים ועכשיו אנחנו עם פוקוס על קיצור תורים", מספר אילן. נושא החנייה הוא רק חלק מהחזון העתידי של קודיצה. לדברי אילן, הרעיון הוא לפתח אפליקציה אחת שתציע שלל פתרונות שחוסכים זמן.

הכיוון הבא שאליו שואפת החברה הוא עבודה מול בתי קפה, כך שדרך האפליקציה ניתן יהיה להזמין את הקפה מראש ורק לעבור לקחת. "הקפה יוגש חם בהתאם למרחק של המשתמש מהיעד", מסביר אילן. רעיון נוסף שעליו עובדת החברה הוא שירות חנייה (Valet Parking), שיאפשר למשתמש להשאיר את הרכב בחזית מסעדה או בית עסק אחר ואיש שירות יחנה עבורו את הרכב. "זה יפתור בעיה של מציאת חנייה וגם ישלב פיצ'רים מיוחדים כמו תמונה של הרכב לפני שהחנו אותו ואחרי, כדי לראות שאין שריטות למשל", מסביר אילן.

- מה המודל הכלכלי?

גביית עמלה מבתי העסק ובחלק מהמקרים גם ממשתמש הקצה.

- מה משמעות שם החברה?

קוד (מחשב) באיטלקית.