האם ערן זהבי ינפח את תקציב מכבי ת"א למעל 100 מיליון שקל?

במידה והצהובים יעמדו בכל עלויות שכרו של הקשר בפאלרמו, הם ייפרדו מקרוב ל-4 מיליון שקל בעונה ■ תקציב מכבי טרם פתיחת חלון ההעברות: 95 מיליון ש'

על רקע הדיווחים על התקדמות משמעותית במו"מ בין מכבי ת"א לפאלרמו האיטלקית בנוגע לעסקת החתמתו של ערן זהבי בקרית שלום, ניתן כבר לחשב את ההשלכות התקציביות של העסקה על מועדונו של מיטש גולדהאר.

במידה ומכבי תישא בכל עלויות שכרו של זהבי בפאלרמו, 400 אלף אירו נטו בעונה - הרי שעלות הברוטו של החוזה שלו בישראל תגיע לכ-3.9 מיליון שקל בשנה. כל זה לפני עלות הרכישה שלו מפאלרמו.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובספורט", למכבי ת"א יש העונה 11 נציגים ברשימת 20 הכדורגלנים בעלי החוזים הכי גבוהים בליגת העל. רוברטו קולאוטי ראשון עם 5.5 מיליון שקל ברוטו לעונה, אלירן עטר שני (2.7 מיליון), כשצמד הגארסיות, גונזאלו וקרלוס, במקומות 3-4 ברשימת המשתכרים הגדולים של מכבי (2.5 מיליון כ"א). מיד אחריהם סטיב גורי (2.3), גל אלברמן (2.3), איתן טיבי (2.2) ויואב זיו (2.1). מאהרן ראדי, וינסנט אניימה ואבי סטרול סוגרים את הרשימה, עם 2.0 מיליון שקל ברוטו כ"א. יש לציין כי מדובר בחוזי המקסימום של השחקנים, שכוללים גם סעיפים תיאורטיים כמו "פרמיות" על נקודות ליגה, בונוסים על תארים והעפלה לאירופה, ותוספות אחרות.

למרות האמור, יש לציין כי זהבי הצהיר בשבועות האחרונים כי יהיה מוכן להסתפק בשכר נמוך יותר מזה שיש לו בסרייה A על מנת לחזור לשחק כדורגל באופן סדיר. בעונה הנוכחית הוא שיחק רק 44 דקות במצטבר בליגה האיטלקית. אשתקד רשם 20 הופעות, מהן 11 בהרכב הפותח. מאזנו באיטליה עומד על 2 כיבושים ו-3 בישולים.

תקציבה של מכבי ת"א העונה, עוד לפני עסקאות חלון ההעברות של ינואר, עומד על 95 מיליון שקל.