נתניהו ידון הערב עם ראשי הארגונים הכלכליים בתקציב המדינה

הפגישה נועדה לגבש הסכמות כבר עתה על עקרונות של שיתוף פעולה בין המגזר העסקי ובין הממשלה בסעיפים השונים שיועלו במסגרת הצעדים הכלכליים שיאושרו לאחר הבחירות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש הערב עם ראשי הארגונים הכלכליים הגדולים במשק כדי לדון עימם במה שהוגדר על ידיהם כ"מנועי הצמיחה של המגזר העסקי לשנה הקרובה". על פי הערכות, מבקש נתניהו להדק את הקשר עם ארגוני המעסיקים כבר עכשיו עוד לפני הבחירות לקראת גיבוש צעדים כלכליים עם הגשת התקציב אחרי הבחירות.

בפגישה צפויים להשתתף, בין היתר, יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, נשיא התאחדות הקבלנים נסים בובליל, יו"ר איגוד הבנקים דוד ברודט, נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, נשיא התאחדות המלונות עמי פדרמן, נשיא לשכת הארגונים העצמאיים אהוד רצאבי, יו"ר התאחדות חברות הביטוח זאב אבן חן, נשיא התאחדות היהלומים אברהם טראוב וגורמים נוספים.

פרט לנתניהו, ישתתפו מטעם משרד ראש הממשלה בפגישה גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר ויו"ר המועצה החברתית כלכלית, הפרופ' יוג'ין קנדל.

לפני כחודשיים נפגש ראש הממשלה עם כל ראשי המעסיקים לפגישה שעסקה בעיקר בקשיים הבירוקרטיים והרגולטורים והבטיח להמשיך ולקיים דיאלוג שוטף עם ראשי הארגונים הכלכליים. הפגישה היום היא פגישת המשך לאותה הפגישה והיא נועדה לגבש הסכמות כבר עתה על עקרונות של שיתוף פעולה בין המגזר העיסקי ולבין הממשלה בסעיפים השונים שיועלו במסגרת הצעדים הכלכליים שיאושרו לאחר הבחירות.

גורם בכיר בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים אמר כי הארגונים הכלכליים מייחסים חשיבות רבה לדיונים עם ראש הממשלה כבר עתה שיסללו את הדרך להסכמות על פעולות משותפות לגיבוש מה שהמעסיקים מכנים מנועי הצמיחה למשק לשנה הבאה.

לדברי אותו גורם, נתניהו הוא "ראש ממשלה שמגלה מעורבות רבה בנושאי הכלכלה" ולכן יש חשיבות רבה לפגוש אותו עוד לפני הבחירות ועוד בטרם תגובש החבילה הכלכלית עם תקציב השנה הבאה. בסביבתו של נתניהו אומרים כי ראש הממשלה רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשר הזה עם הגורמים המובילים במשק.

אחד התחומים המרכזיים שראשי הארגונים מבקשים להעלות בשיחה הוא פיתוח של ענפי תעשייה חדשים שעיקרן תעשיות הקשורות בתחום האנרגיה בעקבות גילויי מצבורי הגז. ראשי התעשיינים מבקשים שהממשלה תפעל לעודד הקמה של ענפי תעשייה הקשורים בתחומים אלה, ובמיוחד נוכח העובדה שאספקת הגז הטבעי לישראל מקידוח תמר תחל בחודש אפריל הקרוב. נתניהו נפגש לפני מספר שבועות עם כל ראשי משק האנרגיה כדי לדון בנושאים אלה.