גאונות או טמטום?

האם החלטת רשת להוריד את "מצב האומה" הייתה ספין תקשורתי?

"מצב האומה", יום ד' 22:30, ערוץ 2 רשת

‏‎‎גאונים או מטומטמים, אפשר לזהות כמעט מיד. הקושי האמיתי הוא לפעמים להבדיל בין השניים. רוצים הוכחה? אנא אמרו לי בבקשה, האם ההחלטה של רשת להוריד מהמסך את "מצב האומה", התוכנית שמביאה לה הכי הרבה כבוד, הייתה גאונית או מטומטמת?

‏יש שיאמרו, מטומטמת בעליל: לבכות על עלויות הפקה (כ-300 אלף שקל לפרק), בזמן שהתוכנית מביאה רק 2%-3% רייטינג פחות מתוכנית הדגל של הזכיינית המתחרה (שעולה כמעט פי 3 לפרק!), זה הרי מטומטם.

מול אלה יהיו מי שיאמרו שהמהלך היה גאוני: אם היה מישהו שהחמיץ עד כה את "מצב האומה", הרי שעכשיו אין מי שלא יודע במה מדובר, ויתרה מזאת: כשיושבים מול המפרסמים, אפשר להראות להם שזו לא "עוד תוכנית", אלא מוצר טלוויזיוני עם חוג אוהדים נאמן וקולני - מי לא ירצה את התהודה הזאת לפרסומת שלו?

‏אז בין אם התכוונו ברשת באמת, ובין אם שהיה מדובר ב"ספין" תקשורתי לשינוי מועד השידורים של תעמולת הבחירות (שערורייה בפני עצמה, אבל ככה זה כשנותנים לרגולציה פוליטית למשול על ערוצים מסחריים), נדמה שהשבוע אין אחד שלא יודע מה "מצב האומה".