מניית הערב: חברת רכב שמזנקת 48% במחזור "מפלצתי"

חברת AVIS הודיעה כי היא רוכשת אותה תמורת 500 מיליון דולר, פרמייה של 49% על שוויה לפי מחיר הסגירה של המניה ביום שני

קבוצת AVIS Budget הודיעה היום (ד') כי היא רוכשת את חברת זיפקאר (ZIPCAR)לשיתוף רכב (car-sharing) תמורת 500 מיליון דולר במזמון, במטרה להתמודד טוב יותר עם התחרות בשוק השכרות ושיתוף הרכבים, ובייחוד מול המתחרה הגדולה שלה Hertz.

העסקה משקפת לבעלי המניות של ZIPCAR (סימול: ZIP) ערך של 12.5 דולר למניה, פרמיה של כ-49% על מחיר הסגירה של מניית החברה ביום שני.

"אנו רואים חשיבות רבה במודל שיתוף הרכבים ומוצאים בו פוטנציאל צמיחה גדול, לעומת מודל השכרת הרכב המסורתי", כך אמר מנכ"ל אוויס רונלד נלסון בהצהרה שפירסם לתקשורת.

אוויס כבשה את המקום ה-3 בנתח השוק של השכרות הרכב בארה"ב, המגלגל מחזור שנתי של כ-22 מיליארד דולר. למקום ה-2 הגיעה המתחרה הגדולה שלה חברת Hertz, לאחר שרכשה לפני מספר חודשים את חברת השכרת הרכב Dollar Thrifty.

זיפקאר נוסדה לפני כ-10 שנים והיא נחשבת לחלוצה בתחום של מודל שיתוף הרכב בארה"ב. מודל זה מציע ללקוחות להשכיר רכב על בסיס שעתי או יומי ולהחנות אותו במקומות נוחים ושמורים הפזורים בכל רחבי העיר. החברה הפכה לציבורית באפריל 2011 וגייסה כ-174 מיליון דולר. מחזור המסחר הממוצע של מניית החברה עומד על כ-350 אלף מניות אך כעת מחזור המסחר עומד על יותר מ-8.5 מיליון מניות.