הילארי קלינטון שוחררה מביה"ח לאחר אשפוז של יומיים

מזכירת המדינה היוצאת של ארה"ב שוחררה לביתה ■ קלינטון סובלת מקריש דם במוחה, לאחר שנפלה בביתה ונגרם לה זעזוע מוח ■ לא נראתה בציבור מזה שלושה שבועות

שרת החוץ האמריקנית הילארי קלינטון השתחררה מבית החולים לאחר שעברה טיפול נגד קריש דם שנמצא בראשה. קלינטון לקתה לפני כחודש בזעזוע מוח בעקבות פגיעה בראשה כתוצאה מנפילה, והייתה מאושפזת במשך יומיים בבית החולים הפרסביטריאני בניו יורק.

קלינטון לא נראתה בציבור מזה שלושה שבועות בעקבות מחלתה, היא גם ביטלה מספר נסיעות מחוץ לארה"ב ונמצאת בביתה כל העת. קלינטון קיבלה זעזוע מוח לאחר שהתעלפה כתוצאה מהתייבשות, שנגרם מווירוס במעיים בו נדבקה ככל הנראה במהלך אחת מנסיעותיה. בעקבות מחלתה היא גם נאלצה לבטל את עדותה בסנאט בנוגע למתקפה הקטלנית על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי בחודש ספטמבר.

לדברי יועץ בכיר של קלינטון פיליפ ריינס, "צוות הרופאים הודיע כי הוא מצפה להחלמה מלאה, והיא צפויה לחזור לפעילות בקרוב". עוד הוסיף ריינס כי "הילרי כבר להוטה לחזור לעבודתה, וכשנדע בצורה ברורה יותר את לוח הזמנים שלה נודיע לציבור". היא יצאה מבית החולים בליווי של בעלה ביל ובתם המשותפת צ'לסי.

אמורה לסיים את תפקידה בחודש הבא

קלינטון, בת 65, מונתה למזכירת המדינה על-ידי הנשיא אובמה ב-2008 למרות קרב מר ביניהם על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. קלינטון בעבר כיהנה כסנטורית מטעם מדינת ניו-יורק וליוותה במשך שמונה שנים את בעלה כעת כהונתו בבית הלבן.

קלינטון נחשבת לאחת השרים הפופולריות בממשלתו של אובמה, והיא ידועה בתור מי שטסה כל העת בשירותו של הנשיא מסביב לעולם. לפני הבחירות לנשיאות הודיעה קלינטון כי היא תפרוש מתפקידה לאחר שהנשיא יושבע לכהונה שנייה, ולאחרונה אף הכריז הנשיא כי יורשה בתפקיד יהיה הסנטור הדמוקרטי ג'ון קרי.