מלאגה נגד אופ"א: תערער ב-CAS על הרחקתה מאירופה

הקבוצה הספרדית, עליה הוטלה סנקציה של הרחקה מהמפעלים האירופיים בעונה הבאה עקב חובות, תערער לבית הדין הגבוה לערעורי ספורט בשווייץ

מועדון הכדורגל הספרדי מלאגה החליט להילחם בסנקציה שהפעיל נגדו אופ"א, ארגון הכדורגל האירופי - הרחקה מאירופה בעונת המשחקים הבאה (2013/14).

כזכור, הודיעה אופ"א כי מלאגה לא תוכל להשתתף בשנה בליגת האלופות או בליגה האירופית, אם כמובן תעפיל למפעלים אלה, עקב חובות כבדים שהיא לא מחזירה.

במלאגה החליטו לא לוותר, ויגישו ערעור ל-CAS (בית הדין הגבוה לערעורי ספורט בשווייץ), הסמכות השיפוטית הגבוהה ביותר בספורט העולמי) על ההחלטה, שכוללת בנוסף קנס בסך 300 אלף אירו. בכך, יעמדו תקנות הפייננשל פייר-פליי למבחן משפטי רציני ראשון מאז נכנסו לתוקף.

מלאגה נרכשה בדצמבר 2010 על-ידי השייח' עבדוללה בן נאסר אל-תאני, קרוב משפחתו של אמיר קטאר חאמד בן-חליפה. אחרי עונה אחת של השקעות מאסיביות ורכישת כוכבים, החליט אל-תאני להפסיק כמעט לחלוטין את הזרמת הכספים. הקבוצה החלה לצבור חובות לשחקנים, לרשויות המס בספרד ונמנעה מתשלום עבור שחקנים שרכשה או שאלה מקבוצות אחרות.

דווקא העונה, למרות הקיצוץ המאסיבי בתקציב הקבוצה, רושמת מלאגה את העונה הטובה ביותר שלה מזה שנים - היא הצליחה להעפיל לשמינית גמר הצ'מפיונס ליג ומדורגת במקום הרביעי בליגה הספרדית.