אופ"א הרחיקה את מלאגה לעונה אחת מאירופה

אי עמידה בתשלום חובות גרר עונש חמור לקבוצה הספרדית; עוד 5 קבוצות בסכנת הרחקה: היידוק ספליט, דינמו בוקרשט, רפיד בוקרשט, פרטיזן בלגרד ואוסייק

למרות עונה היסטורית שהביאה אותה בינתיים עד הופעה בשמינית גמר הצ'מפיונס ליג, מלאגה לא תוכל לשחק במפעלים האירופיים בפעם הבאה שתעפיל אליהם. אופ"א הודיעה אתמול (ו') על השעייתה של הקבוצה הספרדית לעונה אחת מהשתתפות במפעלים האירופיים, זאת בשל אי עמידה בתקנות הפייננשל פייר-פליי. ההשעיה מאירופה תקפה לעונה אחת, על פני תקופת זמן של ארבע עונות (2013/14, 2014/15, 2015/16 ו-2016/17). הקבוצה, שגם נקנסה על-ידי אופ"א ב-300 אלף אירו, תוכל בכל מקרה להמשיך לשחק את העונה האירופית הנוכחית עד תומה.

זו הפעם הראשונה שבה מפעילה אופ"א סנקציה כל כך חמורה בגין מעבר על תקנות הפייננשל פייר-פליי. מלאגה גוררת חובות לשחקנים, לרשויות המס ולמועדונים אחרים מהם רכשה והשאילה שחקנים. כבר ב-11 בספטמבר פרסמה אופ"א רשימה של 20 קבוצות, ביניהן מלאגה, שחייבות להסדיר את חובותיהן אחרת יושעו מהמפעלים האירופיים.

מלאגה נרכשה בדצמבר 2010 על-ידי השייח' עבדוללה בן נאסר אל-תאני, קרוב משפחתו של אמיר קטאר חאמד בן-חליפה. אחרי עונה אחת של השקעות מאסיביות ורכישת כוכבים, החליט אל-תאני להפסיק כמעט לחלוטין את הזרמת הכספים. הקבוצה החלה לצבור חובות לשחקנים, לרשויות המס בספרד ונמנעה מתשלום עבור שחקנים שרכשה או שאלה מקבוצות אחרות. דווקא העונה, למרות הקיצוץ המאסיבי בתקציב הקבוצה, רושמת מלאגה את העונה הטובה ביותר שלה מזה שנים - היא הצליחה להעפיל לשמינית גמר הצ'מפיונס ליג ומדורגת במקום הרביעי בליגה הספרדית.

עוד 5 קבוצות בסכנת השעיה

מלאגה היא הקבוצה שספגה את העונש החמור ביותר מאופ"א. חמש קבוצות נוספות קיבלו ארכה עד ל-31 במארס 2013 להציג בפני אופ"א גיליון נקי מחובות, אחרת יושעו באופן אוטומטי לעונה אחת מהמפעלים האירופיים: היידוק ספליט (קרואטיה), רפיד בוקרשט (רומניה), אוסייק (קרואטיה), דינמו בוקרשט (רומניה), פרטיזן בלגרד (סרביה).