ההמלצות החמות: מניות שעשויות לזנק ב"שורט סקוויז" ענק

החשש הגדול ביותר של משקיעי השורט הוא שהחברות בהן הם משקיעים ידווחו על תוצאות כספיות רבעוניות טובות במיוחד ■ באתר The Street ערכו רשימה של מספר מניות שצפויות לפרסם דוחות ולהבריח את ה"שורטיסים"

החשש הגדול ביותר של משקיעי השורט הוא שהחברות בהן הם משקיעים ידווחו על תוצאות כספיות רבעוניות טובות במיוחד. כאשר התרחיש הזה אכן קורה, לפעמים אנו עדים למה שמכונה "שרוט סקוויז", כלומר בריחה המונית של השורטיסטים מאותן מניות, עניין שעשוי להגביר את מהלך העליות.

נזכיר, כאשר משקיעים בשורט אז למעשה מוכרים (או משאילים) את המניה במטרה להרוויח מירידת הערך שלה וכאשר מעוניינים לממש רווחים אז רוכשים את המניה (מכסים את ההשקעה) במחיר יעד נמוך יותר. לכן, כאשר חברה מדווחת על תוצאות כספיות טובות, הדבר עשוי להעלות את ערך המניה ולגרום להפסדים רבים לשורטיסים ש"נתפסים עם המכנסיים למטה".

באתר הכלכלי The Street ערכו רשימה של מספר חברות הצפויות לדווח היום ומחר, עם שיעור יתרות שורט גבוה, ועם צפי לדוחות חיוביים. במילים אחרות, עם פוטנציאל לשורט סקוויז עצום.

1. פיניש ליין - (סימול: FINL) רשת להנעלה וביגוד ספורט הצפוייה לפרסם את דוחותיה ביום שישי לפני פתיחת המסחר. קונצנזוס האנליסטים של וול סטריט מצביע על כך שהכנסות החברה ברבעון הרביעי יסתיימו בכ-296 מיליון דולר והרווחים ב-10 סנט למניה. שיעור פוזיציית השורט על המניה עומד על 5.8% והיא נסחרת מתחת לממוצע הנע 50 וה-200, סימן דובי מובהק.

עם זאת, במקרה שהיא תפתיע בדוחות מחר, אז באתר צופים כי היא עשויה לזנק לרמה של כ-23 דולר למניה, פרמיה של כ-33%. עם זאת, באתר ממליצים להמתין שהמניה תפרוץ את נקודת הפריצה -18.97 דולר.

2. סוניק - (סימול: SONC) מפעילה רשת של מסעדות מזון מהיר בסגנון "דרייב-אין" וצפויה לפרסם את תוצאותיה היום לאחר המסחר בוול סטריט. תחזיות האנליסטים צופות כי הכנסות החברה יסתכמו ב-126 מיליון דולר ורווח של 11 סנט למניה. מניית החברה זינקה במהלך 2012 בכ-52% אך גם שיעור יתרות השורט עליה זינק לרמה של 6.5% מכל מניותיה.

מבחינה טכנית, מניית החברה נסחרת מעל הממוצע נע 50 וה-200, סימן שורי לכל הדעות. כמו כן היא יצרה בחודשים האחרונים גבהים ותחתיות חדשים. מעבר לכך, המניה חצתה כעת במסחר את רמת ההתנגדות של 10.64 דולר ונסחרת בעלייה של 2.3%.

3. AngioDynamics - (סימול: ANGO) חברה המייצרת ציוד רפואי שתפרסם את הדוחות הרבעוניים היום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. צפי האנליסטים עומד על הכנסות של כ-87 מיליון דולר ורווח של 9 סנט למניה. שיעור יתרות השורט על המניה עומד על 5%. אומנם זהו שיעור יתרות שורט שאינו כל כך גבוה, אך הוא מספיק להזניק את המניה במקרה של "שרוט סקוויז".

מבחינה טכנית, המניה נסחרת מעל הממוצע נע 50 אך מתחת לממוצע נע 200. החודשים האחרונים המניה נסחרה בטווח שנע בין 10 דולרים ל-11.2 דולר, תוך שהיא יוצרת גבהים ותחתיות חדשים. באתר מציינים כי אם היא תצליח לפרוץ את רמת ההתנגדות של 11.2 דולר, במחזור גבוה מהממוצע אז היא עשויה לפרוץ את רמת הממוצע נע 200 (11.54 דולר) ולזנק בכ-19% לרמת ההתנגדות הבאה.