יאיר לפיד: "נתניהו הפך את מעמד הביניים לכספומט"

לפיד על העלאת מס הכנסה למשתכרים מעל 14 אלף שקל בחודש: "המדינה יכולה - אז היא לוקחת" ■ מאיפה אפשר לקצץ? "909 מיליון שקל לאברכים, תקציב הכבישים והסובסידיות של התנחלויות, שכר עובדי נמל אשדוד, חברת החשמל"

"מעמד הביניים הישראלי הפך להיות הכספומט של נתניהו. כל פעם שהוא צריך עוד כסף, הוא הולך לכספומט. ואני אומר לכם, עד כאן" - את הדברים האלה אמר היום (ה') יאיר לפיד בכנס איגוד לשכות המסחר, תוך שהוא מבטיח שמפלגתו "יש עתיד" תהיה "חומת המגן של מעמד הביניים הישראלי".

"אנחנו לא נהיה קישוט בממשלה של חרדים וימין משיחי שתפגע במעמד הביניים בשביל להמשיך לחלק כספים לישיבות, ולמתנחלים, ולפוליטיקאים שחושבים רק על עצמם", אמר לפיד. "הציבור צריך היום להחליט את מי הוא מעדיף בממשלה, את ש"ס והימין הקיצוני, או את 'יש עתיד' שתיאבק למען מעמד הביניים כדי להביא לשיוויון בנטל והורדת יוקר המחיה".

לפיד התייחס להעלאת מס ההכנסה שנכנסה לתוקף שלשום ואמר: "מעמד הביניים הישראלי התעורר בבוקר וגילה שהעלו לו את מס ההכנסה. מי שמרוויח 15 אלף שקל לחודש ישלם עוד 1,800 שקל בשנה. אין להם 1,800 שקל אבל למדינה זה לא אכפת, היא יכולה לקחת - אז היא לוקחת".

לפיד אמר ש"המדינה לא לוקחת כי היא צריכה, אלא כי היא יכולה; ואחרי שהיא לוקחת המדינה לא נותנת למי שצריך, אלא למי שקרוב לצלחת. זו הפרת חוזה". לדבריו, ניתן לקצץ ממקורות אחרים בתקציב, כמו למשל "909 מיליון שקל לאברכים בתקציב החינוך... תקציב הכבישים והסובסידיות המופקעות של התנחלויות שנמצאות מחוץ לגושי הישובים; הסכמי השכר השערורייתיים של עובדי נמל אשדוד, חשמל חינם של עובדי חברת החשמל".

לפיד קרא שוב לקצץ בהוצאות הממשלה ואמר: "איך הם מעיזים לשבת בממשלה של 34 שרים וסגני שרים על תקן של שרים ולהעלות מסים שוב ושוב למעמד הביניים הישראלי שלא מצליח לגמור את החודש? ראש הממשלה אומר, 'אין ארוחות חינם', אבל מחזיק ממשלה שיש בה 3 שרים ללא תיק, סידורי-עבודה ריקים מתוכן, ממשלה שיש בה משרדים שנועדו רק לספק ג'ובים למקורבים, החל מהמשרד לעניינים אסטרטגיים וכלה במשרד לשיפור השירות הממשלתי לציבור שהציבור היחיד שהוא שיפר לו השירות הוא השר ועוזריו. איך אתם מעיזים להחזיק לשכות מיותרות, נהגים מיותרים, למשוך תקציבים מיותרים ולחלק ג'ובים מיותרים ואז לבוא למעמד הביניים הישראלי ולהגיד לו שאתם לוקחים ממנו עוד 1,800 שקל? זה לא כורח פוליטי, זה לא אילוץ קואליציוני - זו שחיתות".