קרן נוי תשקיע עד 80 מ' ש' בפרויקט של אנלייט

באנלייט צופים תקבולים של כ-1.6 מיליארד ש' ממכירת חשמל ב-20 שנה

חברת האנרגיה הירוקה אנלייט, שבשליטת שאול אלוביץ', חתמה על הסכם עקרונות עם קרן נוי, להשקעה של עד 80 מיליון שקל ב"פרויקט חלוציות" בנגב המערבי. לפי ההסכם, בשלב הראשון תשקיע קרן נוי בפרויקט של אנלייט באמצעות הלוואת מזנין, שתוענק בסמוך לסגירה הפיננסית, ככל שתושג.

ההלוואה תינתן לשותפות מוגבלת שבבעלות אנלייט. בהמשך, לאחר הסגירה הפיננסית, יומר חלק ממרכיב ההלוואה בהון, כך שהקרן תשתלב כבעלת זכויות בשותפות. אנלייט "תישאר בעלת רוב הזכויות בפרויקט", כך לפי הדיווח לבורסה. חתימת הסכם מלא ומחייב בין הצדדים מותנית בהשלמת תהליכי בדיקות נאותות, בכניסת הפרויקט למכסת התעריפים המובטחים על ידי רשות החשמל, ובהגעה לסגירה פיננסית והתקשרות בהסכם למימון הפרויקט.

פרויקט חלוציות שבנגב המערבי הוא בין הפרויקטים הסולאריים הגדולים המתוכננים בישראל. היקפו יעמוד על 55 מגוואט, והוא מתוכנן לקום על שטח של כ-1,000 דונם של מושב אוהד בחבל אשכול. לצורך הפרויקט יבוצעו חילופי קרקעות עם שלושה ישובים סמוכים - נוה, בני נצרים ודקל, כך שכל ישוב יקבל חלק שווה של 250 דונם בפרויקט. בני נצרים ודקל הם יישובים של מפוני גוש קטיף.

לאומי יספק מימון ראשוני של 13.4 מיליון שקל

הפרויקט טרם קיבל אישור תעריפי מרשות החשמל. עלות הקמתו מוערכת בכ-500 מיליון שקל, ובאנלייט צופים ל-1.6 מיליארד שקל תקבולים ברוטו ממכירת חשמל לחברת החשמל במשך 20 שנה, ממועד חיבורו לרשת החשמל - ממוצע הכנסות שנתי של כ-80 מיליון שקל. מרגע מתן אישור התעריפים מחברת החשמל, יעמדו לרשות היזמים 90 יום להשלמת הסגירה הפיננסית. לפי תוכנית העבודה של אנלייט, תהליך הקמת הפרויקט יושלם בתוך שנה וחצי ממועד הסגירה הפיננסית.

בחודשים האחרונים חתמה אנלייט על הסכם עקרונות מול בנק לאומי, בגין אפשרות העמדת חוב בכיר לפרויקט לפי עלות של עד 520 מיליון שקל, ובשיעור מינוף של 80% (גיוס חוב של כ-400 מיליון שקל, והיתר הון עצמי של החברה). בתחילת השבוע אנלייט עדכנה כי התקשרה בהסכם הלוואה מחייב עם הבנק, למימון ראשוני של 13.4 מיליון שקל.

לפני ימים מספר עדכנה החברה על מכירת החזקותיה בשותפות שמחזיקה באשכול של כ-60 מערכות סולאריות קטנות (עד 50 קילוואט), לחברת גנדיר של יהודית רקנאטי, תמורת 19 מיליון שקל וברווח צפוי של כ-13 מיליון שקל. לאנלייט גם פעילות סולארית באיטליה, וכן היא פעילה בתחום ייצור חשמל מרוח בפולין.