לבני ויחימוביץ' ייפגשו מחר בניסיון להקים גוש חוסם

ציפי לבני הערב: "דווקא לאור הייאוש ששרוי בו הציבור אסור לנו כמנהיגים להרים ידיים . העובדה היא שהליכוד ביתנו צולל בסקרים ונוצרת הזדמנות עבור חזית משותפת בגוש המרכז אני קוראת לחברי יאיר לפיד ושלי יחימוביץ לפעול יחד כקבוצה"

לבני ויחימוביץ' ייפגשו מחר בניסיון להקים גוש חוסם מול נתניהו: הערב קראה יו"ר התנועה, ציפי לבני, בתוכנית אולפן שישי בערוץ 2 לראשי המפלגות בגוש המרכז לחבור להקמת "חזית משותפת" שתפעל ביחד להחליף את נתניהו או שתייצר גוש חוסם שימנע ממנו הקמת ממשלה קיצונית ימנית חרדית.

"דווקא לאור הייאוש ששרוי בו הציבור אסור לנו כמנהיגים להרים ידיים . העובדה היא שהליכוד ביתנו צולל בסקרים ונוצרת הזדמנות עבור חזית משותפת בגוש המרכז אני קוראת לחברי יאיר לפיד ושלי יחימוביץ לפעול יחד כקבוצה ולייצר תקווה וכח פוליטי אפקטיבי להחלפת נתניהו", אמרה לבני.

עוד במהלך התוכנית שיגרה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הודעת טקסט ללבני שבה היא מזמינה אותה לפגישה בביתה כבר מחר. "יחימוביץ מביעה סיפוק מהעובדה שלבני מצטרפת למהלך שיזמה אתמול החלפת ממשלת נתניהו ולהעמדת אלטרנטיבה חברתית כלכלית, מדינית בטחונית ובשמירה על שלטון החוק", נמסר ממפלגת העבודה. "כפי שמבינים יותר ויותר, יש סיכוי ממשי שיחימוביץ ומפלגת העבודה ירכיבו את הממשלה הבאה ונראה שהמהלך מתחיל לקרום עור וגידים. מערכת הבחירות למעשה נפתחה אתמול".

לבני הסבירה באולפן שישי כי "יותר מהליכוד ביתנו ואין לי ספק כי עצם יצירתה יגרום לרבים מהמתלבטים להצטרף ולהצביע. אני קוראת לחבריי לחבור לחזית אחת בה נקבע את העקרונות לשיתוף פעולה, במטרה להחליף את נתניהו. זוהי שעת צרה למדינת ישראל- דבריו של ראש השב"כ דיסקין על כך שנתניהו מסוכן לישראל מצטרפים לדברי דגן ולדברי נשיא המדינה על הצפוי כאן בהעדר שינוי אני קוראת לכל מי שעתיד מדינת ישראל חשוב לו, ואינו מוכן לקבל את המצב הקיים לשלב ידיים ולפעול יחד".

"בשעה זו, נכון יהיה לשים בצד את כל הנושאים האישיים , ולהתרכז בדבר החשוב מכל ובמטרה לשמה אנו כאן. עתידה של מדינת ישראל חשוב יותר מכל אחד ואחת מאיתנו. זוהי מלחמה על דמותה של המדינה ואני בטוחה ששלי ויאיר שותפים להערכה שיש להציע כיוון חדש, לפעול באחריות ובשיקול דעת, לקבל החלטות משותפות על הדרך להחלפת הממשלה ולהתחייב שנקבל החלטה משותפת על דרך הפעולה גם אחרי הבחירות למען אזרחי מדינת ישראל בכוונת לבני לפנות לשלי יחימוביץ וליאיר לפיד בצאת השבת ולהיפגש עימם על מנת לתאם את עקרונות שיתוף הפעולה הנדרש".

מהליכוד-ביתנו נמסר בתגובה: "מדברי לבני ויחימוביץ הערב ברור שהשמאל מנסה להתאחד במטרה להפיל את נתניהו והמחנה הלאומי מהשלטון . מול כל השמאל צריך כוח ליכוד ישראל ביתנו גדול כדי שישמור על ביטחון ישראל ויגן על האינטרסים החיונים של מדינת ישראל".