נעילה מעורבת באחד העם; אידיבי זינקה 7.2%, טבע 3.4%

דנקנר מתכנן למכור את כלל ביטוח לכור כדי להזרים מיליארדים לאי.די.בי. פתוח ■ כפי שנחשף ב"גלובס": דירקטוריון שופרסל אישר להנהלה לבצע רה-ארגון בנדל"ן ■ מדד ה-S&P 500 טיפס לשיא חדש מאז 2007

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') במגמה מעורבת, כאשר מדד הבנקים רשם ירידות של כ-0.3%. המסחר התנהל על רקע ההתפתחויות האחרונות בארצות הברית במהלך סוף השבוע ולקראת פתיחת עונת הדוחות בוול סטריט בשבוע הקרוב. בזירת המאקרו המקומית צפוי בנק ישראל לפרסם ביום שני את הפרוטוקלים של דיוני הריבית לחודש ינואר.

נתחיל כרגיל עם נעילת המסחר האדומה ביום חמישי לאחר שבוע של מסכים ירוקים הודות בעיקר להסכם מתחילת השבוע בארצות הברית שמנע את הצוק הפיסקלי. מדד ת"א 25 ננעל ביום חמישי בירידה של 0.88% וננעל על רמה של 1210.62 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל עדיין מעריך שהמדד יוכל לחצות את רף ה-1240 נקודות, במיוחד אם יצליח להתייצב מעל לרמת 1220 נקודות.

"ת"א 25 סגר עוד שבוע באזור הדשדוש האופקי, בערך בין 1170 ל-1240 נקודות. הסיכויים לפריצה כלפי מעלה של האזור הזה ולפיכך להמשך מגמת העליה ארוכת הטווח עדיין תקפים", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1200 נקודות. מהלך מעל 1220 נקודות יחשב איתות חיובי עם סיכויים טובים לפריצת אזור ההתנגדות שנמצאת ב-1240 נקודות. אני עדיין סבור שהתמיכה ב-1170-1180 חזקה והיא למעשה מכתיבה את הפוטנציאל לפריצה כלפי מעלה של האזור האופקי".

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות באלפא פלטינום קרנות נאמנות, אמר כי "הצוק הפיסקלי נפתר ולהערכתנו אנו צפוים לראות המשך עליות בתחום המניות בטווח הקצר. עם זאת, הצורך בהעלאת תקרת החוב בארה"ב עד אמצע חודש פברואר עלול בכל זאת להשפיע על התנהגות השווקים בתקופה הקרובה. ניסיון העבר מלמד שתהליך כזה מביא איתו גם איום בהורדת דרוג במקרה שלא ייפתר, וגורם לתנודתיות ועצבנות רבה בשווקים. כמו בעניין המצוק, גם למשבר זה צפוי להימצא פתרון, אבל עד אז ייתכן ששוב נראה תנודתיות חדה בשווקי המניות. לאור כל זאת, המלצנו היא עדיין להישאר בחשיפה מלאה לרכיב המנייתי".

בזירת המאקרו המקומית צפוי בנק ישראל לפרסם ביום שני את הפרוטוקולים של דיוני הריבית של חודש ינואר. כזכור, בחודש שעבר הודיע בנק ישראל כי הוא מוריד את הריבית במשק ב-0.25 נקודות האחוז מה שמעמיד את הריבית במשק כיום על 1.75%. בנק ישראל הפתיע את האנליסטים כשהחליט להוריד את הריבית שכן רוב האנליסטים העריכו כי הריבית תישאר ללא שינוי למרות שמדד המחירים לצרכן של חודש נובמבר הפתיע ורשם ירידה של 0.5%.

נעבור לעולם ולארצות הברית בפרט שם ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים מתונות יחסית לעליות שנרשמו במהלך השבוע, הודות בעיקר להסכם שהושג בין הדמוקרטים לרפובליקאים שמנע את התדרדרותה של הכלכלה האמריקאית לעבר הצוק הפיסקלי. צריך לציין גם שבשבוע הקרוב תתחל עונת הדוחות בוול סטריט, אך כמו תמיד ההתחלה צפויה להיות איטית כשרק מספר חברות בודדות יפרסמו את דוחותיהם בשבוע הקרוב.

במהלך סוף השבוע פורסמו במהלך סוף השבוע נתונים בתחום האבטלה והתעסוקה כשהנתון העיקרי היה שיעור האבטלה בחודש דצמבר שנותר ללא שינוי על רמה של 7.8%, בהתאם לתחזיות של האנליסטים. הנתונים גם הצביעו על יצירת 155 אלף מקומות עבודה חדשים, כשהצפי של האנליסטים היה ליצירת 150 אלף.

הפדרל ריזרב עורר מהומה לא קטנה ביום חמישי האחרון עם פרסום הפרוטוקולים של דיוני הריבית מהם עולה כי גוברת הקריאה בקרב חברי ועידת השוק הפתוח של הפד להפסיק לאלתר את תוכנית התמריצים שלו. נשיא הפד בסנט לואיס ג'יימס בולארד ניסה אתמול להרגיע את המהומה וטען כי הפד לא יפסיק את תוכנית רכישת האג"ח שלו כל עוד שיעור האבטלה לא ירד מתחת ל-6.5%.

מלאנוקס וטבע עולות

מלאנוקס המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה במהלך השבוע החולף על אזהרת הכנסות, בהמשך לחשיפה של "גלובס". מלאנוקס דיווחה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי של השנה יסתכמו בטווח שבין 119 ל-121 מיליון דולר לעומת צפי קודם שסיפקה למכירות של 145-150 מיליון דולר. מלאנוקס פותחת את היום בפער ארביטראז' חיובי של 3.6% כך שהיא צפויה לעלות.

גם טבע , סלקום , פריגו וגזית גלוב עמדו במוקד על רקע פערים חיוביים.

נוחי דנקנר וראשי אידיבי עמלים בימים אלו על עסקת בעלי עניין ענקית, הצפויה לפתור חלק מבעיות החוב הגדולות בראש הפירמידה - באידיבי פתוח. על פי הערכות בשוק, מתכננת אידיבי פתוח למכור את החזקותיה בכלל ביטוח לכור (54.97%), ובתמורה תזרים כור, המחזיקה בקרדיט סוויס כהחזקה נוכחית עיקרית, כ-2 מיליארד שקל לאידיבי פתוח. אם יצלח בידיו של דנקנר לבצע את המהלך, הרי שהוא עתיד לפתור את בעיות החוב של אידיבי פתוח לשנים הקרובות, אך בעלי האג"ח של כור צפויים להתנגד לעסקה, שכן היא תרוקן את קופתה כמעט לחלוטין. דובר IDB סירב להגיב לדברים.

עוד בקבוצת אי.די.בי, דירקטוריון שופרסל אישר להנהלת החברה לבצע במהלך הרבעון הראשון של 2013 רה-ארגון הנדל"ן של שופרסל. כך הודיעה החברה היום. כפי שנחשף ב"גלובס", מדובר במהלך שבו ירוכזו מרבית הסניפים והנדל"ן להשקעה שבבעלות שופרסל בחברה בת פרטית בבעלות מלאה.

בנק לאומי הודיע ביום חמישי כי מכר למספר גופים מוסדיים כ-48.3 מיליון מניות של חברת מגדל , המהווים כ-4.6% מהון המניות שלה. תמורת המניות קיבל הבנק כ-276 מיליון שקל, המשקפים מחיר למניה של 5.72 שקל. המכירה צפויה להניב לבנק רווח נקי של כ-110 מיליון שקל. עוד הגיע הבנק להסכמה עקרונית עם גורם נוסף, על מכירת 21 מיליון מניות נוספות של מגדל, המהוות כ-2% מההון, במחיר זהה של 5.72 שקלים למניה, ובתמורה כוללת של כ-120 מיליון שקל. עסקה זו צפויה לצאת לפועל בימים הקרובים והיא תניב לבנק רווח נטו נוסף של כ-48 מיליון שקל, ותשאיר בידיו כ-33.8 מיליון מניות של מגדל, המהוות 3.2% מהון המניות.

הנפקה מוצלחת לשותפות חיפושי וקידוחי הנפט והגז רציו ביום חמישי. למעלה מ-99% ממחזיקי היחידות נענו להצעה בהנפקת הזכויות ורציו גייסה כ-31.7 מיליון שקל שיוזרמו לקופת החברה. רציו ביקשה לגייס סכום של כ-30 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות, במטרה לחזק את ההון הנדרש של החברה, עד לקבלת תשלום בהיקף של כ-500 מיליון שקל מחברת וודסייד האוסטרלית במהלך 2013.

אפי פיתוח, החברה-הבת של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, דיווחה ביום שישי בערב כי רכשה את 50% הנותרים מהשותפה שלה בפרוייקט Ozerkovskaya במרכז מוסקבה. תמורת החלק הזה תשלם אפי פיתוח 230 מיליון דולר בתשלומים, כשהתשלום הראשון בהיקף של 100 מיליון דולר יועבר בתוך 3 ימי עסקים מיום חתימת ההסכם. התשלום האחרון בגובה של 10 מיליון דולר יועבר עד סוף 2013.