שרים בליכוד מאשימים: הנשיא פרס מעורב ביוזמת האיחוד

"מעריב" מדווח - מקורבי רה"מ: "האזרח מספר אחת חצה את כל הקווים האדומים" ■ לשכת פרס: "הנשיא לא מתערב במערכת הבחירות"

הנשיא פרס מנסה בכל כוחו להפיח רוח חיים ביוזמה החדשה של ציפי לבני ולאחר את הכוחות במחנה המרכז-שמאל. כך מדווח "מעריב" הבוקר. לבני נפגשה עם פרס לפני שהלכה ל"אולפן שישי". לא ברור מה היה באותה שיחה.

בליכוד-ביתנו חושדים שפרס אמר לה שאם יהיה גוש מאוחד תחת מנהיג אחד, הוא יטיל עליו את הקמת הממשלה הבאה. בלשכת הנשיא מכחישים.

מבחינת מקורבי נתניהו, הנשיא חצה מזמן את כל הקווים האדומים. האזרח מספר אחת, מי שאמור להיות דמות נייטרלית, מורמת מעם, הפך לקמפיינר פעיל נגד נתניהו, תוקף את המדיניות שלו בכל הזדמנות ומציג תפיסות משלו מול העולם, הרשות הפלסטינית וחמאס.

אתמול אמר יאיד לפיד בתגובה להפתפתויות כי הוא לא מסכים לגוש חוסם. לפיד גם טען שהוא לא מוכן להקים קואליציות לפני פרסום תואצות הבחירות אך הדגיש כי הוא לא מוכן להיות תעודת יושר לממשלה ימנית קיצונית בראשותו של בנימין נתניהו. "לא עושים קואליציות לפני בחירות. ולא אהיה תעודת יושר של ממשלה ימנית וקיצונית", אמר יו"ר מפלגת "יש עתיד".

לפיד המשיך והצהיר שהוא לא ייכנס לממשלה שלא תכלול לפחות עוד מפלגת מרכז ולכן הוא קרא לעבודה ולתנועה להצטרף ביחד איתו לממשלה החדשה של ביבי.