עבודות שירות ליו"ר הפועל נצרת עילית לשעבר בגין עבירות מס

אבשלום נוריאל הורשע בהוצאת משכורות פיקטיביות לשחקי קבוצת הכדורגל ■ נדון ל-6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 800 אלף שקל במסגרת הסדר טיעון

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, לימור מרגולין-יחידי, גזרה היום (א') את דינם של אבשלום נוריאל וחברת מובילי דרור, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של העלמת הכנסות בסך של כ-700 אלף שקל. זאת, בכך שכללו בהנהלת החשבונות של מובילי דרור משכורות לאנשים שלא הועסקו על-ידי החברה אלא על-ידי קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית, שנוריאל היה מנהלה.

בית המשפט גזר על נוריאל עונש של 6 חודשי עבודות שירות, מאסר על-תנאי וקנס כספי בסך 800 אלף שקל. על החברה נגזר קנס בסך 400 אלף שקל.

יצוין כי בנוסף להרשעה בהעלמות מס הורשע נוריאל בעבירה של קבלת דבר במירמה, בכך שדיווח לבקרה התקציבית על תקציב קבוצת הכדורגל, מבלי לכלול דיווח נוסף בסך של כ-893 אלף שקל שהיווה חלק מהתקציב. כפועל יוצא מכך, נוריאל נדרש להעמיד ערבויות בגובה התקציב המוצהר ולא בגובה תקציב המועדון בפועל. נוריאל הודה במסגרת הסדר הטיעון כי במעשים אלה קיבל במירמה את הנחת דעתה של הבקרה התקציבית בכל הנוגע לערבויות שהעמיד לטובת הקבוצה.

התובעת, עו"ד ליאת מנור מפרקליטות מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, ציינה כי הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון זה עם הנאשם, היות ומדובר בפעם הראשונה שהוגש כתב אישום נגד נאשם בקבלת דבר במירמה מהבקרה התקציבית. עד כה, עניינים אלה נדונו רק בבית הדין המשמעתי של הבקרה התקציבית.

לדבריה, לאור ריבוי מקרים דומים ובניסיון להילחם בתופעה, החליטה המדינה להחמיר במדיניות האכיפה ולנקוט אכיפה פלילית גם בתחום זה על מנת למגר התופעה.

היות ומדובר בהרשעה חדשנית, נקבע בגזר הדין כי "מדיניות הענישה ביחס לתחום מעשים שבעבר לא החילו עליו נורמות פליליות, היא של הטלת עונשים מתונים לשם הטמעת האיסור הפלילי במעשים".

את הנאשמים ייצגו עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא ממשרד רם כספי ושות'.