סלקום מקשה על שחרור סלולריים לכרטיסי SIM זרים

לקוחת סלקום החליטה להתנייד למפעילה אחרת, אך לאחר הניוד גילתה כי מכשיר הנוקיה שלה נעול, והיא לא יכולה להכניס אליו את ה-SIM של 012 סמייל

אחד מעיוותי שוק הסלולר שסבלו ישראלים עד לפני שנתיים, היה נעילת הטלפון הסלולרי לכרטיס SIM של מפעילה אחרת (SIM זר). המפעילות ביקשו מיצרניות הטלפונים לנעול את הטלפונים שהן מוכרות, ולמנוע בכך הכנסת כרטיס SIM של מפעילה אחרת.

ב-1 לינואר 2011 נכנס לתוקף חוק הקובע כי מפעילות הסלולר לא ינעלו את הטלפונים שהן מוכרות ויפתחו את המכשירים שנרכשו טרם החוק, בחינם ובאופן מיידי. אלא שבסלקום כנראה מתקשים ליישם את החוק.

ג', לקוחה בסלקום, החליטה להתנייד למפעילה אחרת. לאחר ביצוע הניוד, היא גילתה כי מכשיר הנוקיה 3120c שלה נעול, והיא לא יכולה להכניס אליו את ה-SIM של 012 סמייל.

היא פנתה למוקד השירות הטלפוני, שהפנה אותה למוקד שירות פרונטלי. אלא שגם במרכז השירות בבני-ברק גילתה הלקוחה כי מתקשים לפתוח את הנעילה, שסלקום עצמה יזמה. הנציג הודיע לג' כי היא תצטרך להמתין 3 ימים עד שסלקום תקבל את הקוד מהיבואן.

מה מחייב החוק? במשרד התקשורת קבעו כי סלקום חייבת לפתוח את הטלפון מיידית. במקרה שהיא נוהגת אחרת, ניתן להגיש תלונה נגדה במשרד התקשורת.

לאחר פניית "גלובס" לסלקום נשלח ללקוחה טלפון חלופי, אלא שגם זה הגיע נעול ל-SIM זר. בסופו של דבר הצליחה סלקום למצוא טלפון חלופי לא נעול.

סלקום: פנינו ליצרן

תגובת סלקום: "בהתאם לחוק, כל המכשירים נמכרים עם SIM פתוח, או שמבוצעת פתיחה של מכשיר נעול עם פניית הלקוח. במקרים בהם אין ברשותנו את קוד הפתיחה, כמו במקרה זה של מכשיר בן מספר שנים שנמכר עוד בטרם כניסת החוק, היה צורך בפנייה ליצרן לשם איתור המכשיר לפי פס ייצור לקבלת קוד הפתיחה".