אקסלנס: להגדיל האפיק המנייתי ע"ח האג"ח; מהן ההמלצות?

גילי שלמה מאקסלנס סבור כי האפיק המנייתי המקומי ימשיך להיות חיובי וממליץ בין היתר על ענפי הכימיה, הבנקאות והגז והנפט

אחרי שהבורסה המקומית סיכמה בשבוע שעבר את 2012 עם תשואה חיובית נאה של כ-10% במעו"ף, במבט להמשך צופים בבית ההשקעות אקסלנס-נשואה כי "2013 צפויה להיות שנה מאתגרת מאוד מבחינת ניהול תיק השקעות".

לדברי גילי שלמה, ראש ענף לקוחות מוסדיים באקסלנס ניהול השקעות, "בעולם של ריביות נמוכות עד אפסיות (בארה"ב ובאירופה), והזרמה בלתי פוסקת של מיליארדי דולרים לשווקים על-ידי מדיניות מוניטרית מרחיבה, נוצר מצב שבו אנו - כמנהלי השקעות - נדרשים לתת מענה יצירתי יותר כדי לספק תשואות בסביבה שבה הסיכון גבוה יותר מבעבר".

שלמה מציין, כי בהתבסס על הנחה זו, באקסלנס סבורים כי "ניתן להגדיל את הרכיב המנייתי בתיק על חשבון האפיק האג"חי, ובמקביל להחזיק יתרות נזילות (מזומן/מק"מ/קרן כספית) גבוהות מעבר".

זאת, לפי שלמה, גם כדי לאזן את הסיכון הכללי בתיק, שגובר בשל החזקת מניות גבוהה, וגם כדי לנצל הזדמנויות שייווצרו בשווקים כתוצאה ממימושים, מעליית תשואות ומהנפקות קונצרניות.

ובמספרים, שיעור הרכיב המנייתי בתיק של שלמה עומד על 35%, מתוכו 23% למניות בשוק המקומי, והיתרה (12%), מניות בחו"ל.

בתחילת הדברים מבקש שלמה להדגיש, כי התיק המוצע "אינו מיועד לכל סוגי המשקיעים, ותלוי בצרכיו ובמאפייניו הייחודיים של כל משקיע".

לגבי העדפת השוק המקומי, שלמה מציין כי "החברות פה נסחרות במכפילים נוחים, ויכולות לגייס כסף בזול, ואנחנו מניחים שהאפיק המנייתי פה ימשיך להיות חיובי".

בין הסקטורים המומלצים של שלמה בזירה המקומית הוא מציין את הכימיה, הבנקאות והגז והנפט.

כיל היא אחת המניות ששלמה מזכיר. לראייתו, "במבט קדימה ל-2013, אנו מניחים המשך צמיחה בביקושים מהמזרח הרחוק, ואם תימשך חולשת הדולר, היא עשויה להיחשב כהשקעה מעניינת".

בין מניות הבנקים מתייחס שלמה למזרחי-טפחות. הוא סבור כי הבנק "ימשיך להציג תשואה עודפת על ההון ביחס למגזר הבנקאי בישראל. הבנק מתאפיין בניהול שמרני ובאיכות אשראי גבוהה, מה שמצדיק שווי שישקף פרמיה משמעותית ביחס להון. נכון להיום נסחר הבנק בדיסקאונט של כ-10% ביחס להון החזוי ב-2013".

עוד הוא מזכיר את מניית בזק. לדבריו, "בהנחה שמיזם התקשורת של חברת החשמל לא יתממש ויערער את הדומיננטיות של בזק, ובהינתן האיום המוגבל מצד השוק הסיטונאי, ניתן לראות בבזק חברה יציבה עם תמחור סביר".

לעומתם, מציין שלמה, "סקטור במשקל חסר באפיק המנייתי הוא הנדל"ן המניב בישראל, שעשוי להיות מושפע בעיקר מהתמתנות הצמיחה בישראל ומהיחלשות כוחו של הצרכן".

חשיפה מועדפת לשוק האמריקאי

לגבי הרכיב המנייתי בחו"ל, החשיפה המועדפת על שלמה היא לשוק האמריקאי, עם 60%-65% מהחלק המנייתי בחו"ל, זאת אחרי פתרון הצוק הפיסקאלי, שעודד את המשקיעים בשבוע החולף, ועל רקע צפי כי הריבית שם תישאר נמוכה בשנה-שנתיים הקרובות. את יתרת ההחזקה בחו"ל הוא ממליץ לחלק בין אירופה לשווקים מתעוררים.

רכיב האג"ח הקונצרניות של שלמה עומד על 30% מהתיק, והוא מציין כי רכיב זה צפוי לגדול במהלך השנה.

לדבריו, "אנו צופים המשך גל הנפקות, בעיקר במחצית הראשונה של 2013, הן בשל הריביות הנמוכות, שקורצות לחברות, והן בשל צורכי מיחזור חוב של לא מעט חברות הנסחרות בשוק".

שלמה סבור, כי "אל תוך מהלך הנפקות זה ייתכן שתיווצרנה הזדמנויות ברכיב הקונצרני, אשר ניתן יהיה לנצלן להגדלת הרכיב על חשבון הנזילות".

ברכיב הקונצרני, באקסלנס מעריכים כי החזקה ישירה בסדרות האג"ח, במח"מ של כ-3.5 שנים, "עשויה להיות טובה יותר מאשר היצמדות למדדי אג"ח. מובן שבהחזקה ישירה יש לבחון כל אג"ח לגופה, מבחינת יכולת ההחזר, יחסי המינוף והגמישות הפיננסית של החברה".

כמו מציין שלמה כי צריך "להקפיד על פיזור מספיק, תוך מתן דגש על חשיפה לקבוצות לווים וענפים שונים במשק".

לדברי שלמה, "לתפיסתנו, אג"ח קונצרניות בחו"ל פחות כדאיות להשקעה בעיני המשקיע המקומי, בשל התשואות הנמוכות מאוד שניתן להשיג באג"ח בדירוג השקעה בחו"ל".

את הנזילות בתיק ממליץ שלמה להחזיק דרך הרכיב הממשלתי, המהווה את עיקר יתרת התיק. שלמה מקצה לאפיק הממשלתי 35%, ונותן דגש לסדרות השקליות, תוך שהוא מציין כי "בחלק השקלי אנו סבורים כי ניתן לשמור על יתרות נזילות גבוהות, ובמקביל להחזיק באג"ח ארוכות".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

המניות המומלצות
 המניות המומלצות

תיק ההשקעות המומלץ
 תיק ההשקעות המומלץ