המעסיקים: נעתור לבג"ץ בעניין חופש ההתאגדות

לשכת התיאום של ארגוני המעסיקים הודיעה כי תעתור לבג"ץ נגד פסיקת ביה"ד הארצי, שקבעה כי למעסיק אסור להתנגד בשום צורה להתאגדות עובדיו

אחרי איגוד לשכות המסחר בראשות אוריאל לין, גם לשכת התיאום של ארגוני המעסיקים בראשות צביקה אורן הודיעה הערב (א') כי בכוונתה לעתור לבג"ץ נגד הפסיקה של בית הדין הארצי לעבודה מיום רביעי שעבר - פסיקה תקדימית ודרמטית שקבעה כי למעסיק אסור להתנגד בשום צורה ואף לרבות הבעת עמדה בעניין התאגדות עובדיו.

ההחלטה לעתור לבג"ץ התקבלה בתום ישיבת חירום שכינסה אחר-הצהריים לשכת התיאום. עמדת לשכת התיאום הייתה כי יש לאפשר משא-ומתן בין ההסתדרות לבין לשכת התיאום, במטרה לקבוע כללים ברורים להקמת ארגונים יציגים. האיסור על הבעת עמדת המעסיק בעת התארגנות, מסבירים בלשכה, מעורר דאגה רבה בקרב המגזר העסקי.

צביקה אורן, יו"ר לשכת התיאום, אמר הערב: "בית הדין קיבל החלטה חד-צדדית וקיצונית המאיימת על המרקם העדין ביחסים שבין המעסיקים לעובדים. החלטה זו עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך".

כפי שפורסם מוקדם יותר היום, הנהלת פלאפון, שהואשמה על-ידי גורמים במגזר העסקי כמי ש"הביאה על המעסיקים" את הפסיקה הזו בשל בתנהלותה הכוחנית לכאורה נגד התאגדות עובדיה, הסכימה היום לספור את טפסי ההצטרפות של העובדים להסתדרות, וככל הנראה תכיר לראשונה בהתאגדות.