פינוי-בינוי בדרך חברון בי-ם: 276 דירות במקום 72 קיימות

במסגרת התוכנית יוקם פארק שכונתי ומבנה ציבורי ■ היזם יחויב ל-30% דירות קטנות

האם לאחר שנים של קיפאון בתחום ההתחדשות העירונית בבירה מתחיל הפקק להשתחרר? ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז ירושלים במשרד הפנים, בראשות הממונה על מחוז ירושלים, דלית זילבר, החליטה לאשר למתן תוקף תכנית למתחם פינוי בינוי בין רחוב דרך חברון לרחוב דרך בית לחם. במקביל, התקדמות גם בפרויקט פינוי בינוי במתחם גולמב בעיר.

התוכנית שאושרה בדרך חברון מאפשרת בניית 276 יחידות דיור בארבעה בנייני מגורים שיחליפו את 72 דירות השיכון הישנות. התוכנית מתייחסת למתחם בשטח 17 דונם הכולל היום דירות ישנות, שטח מסחרי ושטחים ציבוריים. התכנית מציעה פינוי ותכנון מחדש של המתחם במסגרתו יוקמו שני בנייני מגורים בני 12 קומות על רחוב דרך בית לחם ושני בנייני מגורים בני 24 קומות על רחוב דרך חברון. על שאר השטח יפותח פארק שכונתי בהיקף של 6 דונם ומבנה ציבורי. עוד במסגרת התוכנית, יחויב היזם לכלול 30% דירות קטנות.

ממשרד הפנים נמסר כי "התכנון נעשה תוך שימת דגש על פתיחת המתחם כלפי העיר והשכונה ויצירת שטח ציבורי נגיש, אם על ידי מעבר לציבור בין בנייני המגורים מכיוון דרך חברון ואם על ידי גישה ישירה דרך המעברים הציבוריים הקיימים המחברים בין דרך חברון ודרך בית לחם".

הממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים, דלית זילבר, ברכה על התכנית, ואמרה: "התכנון מביא לכדי ביטוי את עקרונות התכנון של מדיניות הועדה המחוזית לציפוף עירוני בתוך מרקם מבונה באופן המאפשר איכלוס על ידי משפחות צעירות ובניה גבוהה לאורך ציר תחבורה ראשי באופן התואם את מדיניות תכנית המתאר לבניה לגובה והקצאה של שטח ציבורי פתוח". אדריכל התוכנית הוא פרופסור דויד גוגנהיים.

במקביל, ל'גלובס' נודע כי חלה התקדמות גם בתוכנית פינוי בינוי אחרת בעיר, במתחם גולומב, במסגרתה נאספו החתימות הדרושות מצד בעלי הדירות כדי לקדם התוכנית במוסדות התכנון. מתחם זה יאפשר הריסה של 112 דירות ישנות ובנייה של 538 דירות חדשות. את הפרויקט מקדמת מינהלת יובלים של קרית יובל ואת הדיירים מייצגים עוה"ד שרון זכרוני ועדי ודעי ממשרד עורכי דין אמנון זכרוני.

במסגרת התוכנית המקודמת מתכננים יוזמיה לאתר שטח חלופי בסמיכות לפרויקט, לבנות עליו את הבניינים החדשים ולהרוס את הישנים רק לאחר שהבנייה תושלם. בעיריית ירושלים סיפרו כי: "מדובר במתחם שמזה מספר שנים מנסים לקדם בו תכנית פינוי-בינוי. התכנית גובשה בחודשים האחרונים, נמצאת בשלב תכנון ראשוני בלבד, טרם הוגשה לוועדות התכנון ועדיין לא נדונה בהן".