הוגשה ערבות של 14 מ' ש' במיזם הסיבים האופטיים

חברת ויה אירופה הגישה את הערבות לאחר שיקבלה דחייה ■ בתום הבדיקה, מחויב הקונסורציום להפקיד 100 מיליון שקל, בתוספת 200 מיליון שקל בערבויות ■ המדינה התחייבה לסייע למיזם ב-150 מיליון שקל

חברת ויה אירופה הגישה את הערבות בסך 14 מיליון שקל במסגרת מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל. קונסורציום החברות בראשות ויה אירופה ביקש דחייה בהגשת הערבות בשל חג המולד והעובדה שהבנקים בחו"ל היו סגורים. ועדת המכרזים הסכימה שהערבות תוגש באיחור קל לאחר שהתרשמה מכנות כוונתה של ויה אירופה להרים את הפרויקט ולכן אין סיבה אמיתית שבשל כשל טכני הצעתה תיפסל.

הגשת הערבות היא רק שלב ראשון במכרז, ועכשיו נבדקת ההצעה של ויה אירופה לפרטיה. בעת סגירת העסקה בתום הבדיקה, מחויב הקונסורציום להפקיד 100 מיליון שקל בקופת המיזם, בתוספת 200 מיליון שקל בערבויות. נזכיר כי המדינה התחייבה לסייע למיזם ב-150 מיליון שקל.

במסגרת הפרויקט אמורים המשקיעים להקים רשת סיבים אופטית שתכסה 65% מהאוכלוסייה בתוך 9 שנים ואת כל האוכלוסייה בתוך 20 שנה. ויה אירופה תחזיק 60% מהמיזם וחברת החשמל תחזיק 40%, והיקף ההון העצמי המתוכנן נאמד בסדר גודל של 600-700 מיליון שקל בשלב ראשון.