בפ.ס.ז' מכחישים: "לא מתחמנים הרגולציות הכלכליות של אופ"א"

הבעלים הקטארים של הקבוצה מסבירים איך חתמו על הסכם חסות גבוה יותר משל מנצ'סטר יונייטד, ושוללים את טענות הקומבינה על חוקי הפייננשל פייר-פליי

מאז נודע על חוזה החסות ענק-הממדים עליו חתם מועדון הכדורגל הצרפתי פריז סן-ז'רמן עם רשות התיירות הקטארית (QTA), תוהים כלכלני הכדורגל האירופיים על קנקנו של ההסכם, שיקבל תוקף עד לסוף עונת 2015/16. לפי רוב הערכות, הכסף העצום והלא פרופורציונאלי שתכניס פ.ס.ז' מ-QTA, עד 200 מיליון אירו לעונה (סכום הגבוה פי 2 מכלל הכנסות הקבוצה ב-2010/11), נועד לתחמן את תקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א. במסגרת החוקים החדשים הללו של ארגון הכדורגל האירופי, קבוצות ביבשת לא יכולות לסיים את העונות 2011/12 ו-2012/13 בהפסדים תפעוליים הגבוהים מ-45 מיליון אירו - אחרת הן מסתכנות בסנקציות ועונשים שונים.

מאז נרכשה פ.ס.ז' בקיץ 2011 על-ידי זרוע השקעות הספורט של ממשלת קטאר (חברת QSI), שהיא גם באופן עקיף בעלת השליטה על QTA (במה שמעורר חשדות נוספים לגבי ההסכם), השקיעה הקבוצה כ-250 מיליון אירו ברכישת שחקנים חדשים, ומעניקה לחלקם משכורות עתק (זלאטן איברהימוביץ', עם 14 מיליון אירו נטו בשנה, הוא בכיר המרוויחים). לאור הנתונים הנ"ל, ויחד עם יכולת ייצור הכנסות שהיא עדיין מוגבלת ביחס למועדוני העילית של אירופה, ברור שפ.ס.ז' תתקשה לעמוד בקריטריונים של הפייננשל פייר-פליי.

סכום החסות עם QTA מנופח בעיקר כי אינו עומד בשום סטנדרטים הנהוגים הכדורגל: מנצ'סטר יונייטד, מותג כדורגל גלובלי ופופולרי הרבה יותר מפ.ס.ז', חתמה השנה על הסכם חסות מרכזי (פרסום על קדמת החולצות) עם שברולט, שיכניס לקופתה החל מ-2014 כ-100 מיליון אירו "בלבד" לעונה. ויש להדגיש גם שההסכם של משרד התיירות הקטארי עם פ.ס.ז' אפילו אינו נחשב לחסות המרכזית של הקבוצה - שתישמר בינתיים לחברת התעופה "אמירייטס".

כל הדברים האחרונים לא מנעו מנשיא הקבוצה, לטעון שההסכם כשר לחלוטין. "החוזה עם QTA מוצדק, כי לפ.ס.ז' תהיה השפעה אדירה על כל איזור המפרץ הפרסי, לא רק על קטאר", אמר נאסר אל-חלאיפי בהתבטאות ראשונה על הנושא. "אנחנו בונים כאן מותג בינלאומי, והעסקה הזאת היא סמל חזק לכך. קטאר כבר הרוויחה הרבה מההשקעה שלה במועדון".

פ.ס.ז' תשלח בקרוב את ההסכם עם משרד התיירות הקטארי לאופ"א, שאמורה להחליט האם היא מאשרת להכניס אותו לתחשיבי הפייננשל פייר-פליי. אגב, לאורן פלאטיני, בנו של נשיא אופ"א מישל פלאטיני, הוא עובד של חברת QSI.