מסתמן פתרון ל-600 עובדי פלקסטרוניקס באופקים

חברת פלקסטרוניקס, שמייצרת רכיבים אלקטרוניים במפעל שהיא מחזיקה באופקים, עתידה לקבל ביטוח אשראי שיבטיח את פעילותה אל מול החברה לציוד תקשורת ECI

חברת פלקסטרוניקס, שמייצרת רכיבים אלקטרוניים במפעל שהיא מחזיקה באופקים, עתידה לקבל ביטוח אשראי שיבטיח את פעילותה אל מול החברה לציוד תקשורת ECI. מדובר בביטוח לעסקת התקשרות בין שתי החברות, שהיקפה כ-85 מיליון דולר, ובמסגרתה פלקסטרוניקס מייצרת עבור ECI חלק מהרכיבים שמשמשים אותה. במפעל הייצור של פלקסטרוניקס באופקים מועסקים כ-600 עובדים.

בשבועות האחרונים הנהלת פלקסטרוניקס בישראל הזהירה כי תפסיק את פעילות הייצור באופקים ותפטר את מאות עובדי המפעל, לאחר שנתקלה בקושי להשיג ערבות או ביטוח אשראי בהיקף של כ-50 מיליון דולר שיבטיחו את פעילותה מול ECI. על רקע הקשיים, החברה פנתה באחרונה גם לחברה הממשלתית לביטוח אשראי "אשרא" בבקשה לבטח את העסקה האמורה, אך באגף החשבת הכללית באוצר דחו את הבקשה בנימוק שמדובר בביטוח בסיכון גבוה.

המאמצים של הנהלת פלקסטרוניקס להציל את העסקה עם ECI נמשכו במהלך השבועות האחרונים, כשרתמה בכירים במשרדי הממשלה, בהם משרדי התמ"ת והאוצר, לניסיון לגבש פתרון שימנע את הסלמת המשבר.

בימים האחרונים, כך אמר היום (ב') ל"גלובס" בכיר במשרד ממשלתי, הושגו הסכמות עקרוניות שיש בהן כדי להוות פריצת דרך משמעותית בדרך לפתרון המשבר.

"מתגבש פתרון יצירתי, שיהיו שותפים לו גופים רבים ובהם משרד האוצר, באמצעות אגף התקציבים, החשבת הכללית, משרד התמ"ת, אשרא וגם שתי החברות ECI ופלקסטרוניקס. ההסכם המתהווה עשוי להיחתם בתוך זמן קצר, באופן שיאפשר לפלקסטרוניקס לקבל את הערבות שלה היא זקוקה ובכך למנוע משבר תעסוקה חריף בעיר אופקים", אמר ל"גלובס" גורם ששותף למאמצים להשגת פתרון למשבר. לדברי הגורם, הפתרון המתהווה ימעיט את החשיפה של המדינה לסיכון בתרחיש קיצוני שבו פוליסת הביטוח תופעל.