צבי ורשביאק עוזב את הוועד האולימפי אחרי 16 שנים

אחרי 5 מדליות אולימפיות וגם פרשות לא מחמיאות - פורש היו"ר הנצחי מהתפקיד ■ המועמדים לירושה: אריה זייף, יגאל כרמי, יהודה מעיין וזאב בילסקי

היו"ר הכמעט נצחי של הוועד האולימפי בישראל, צבי ורשביאק, הודיע היום (ב') על פרישה מתפקידו, בו כיהן ברציפות במשך 16 השנים האחרונות, מאז 1996. הוא לא יתמודד בבחירות לראשות הוועד, שייערכו בחודש הבא.

במהלך תקופתו של ורשביאק בן ה-74 בוועד זכתה ישראל בחמש מדליות אולימפיות, בכמות גדולה של מדליות באליפויות עולם ואליפויות אירופה, וכמו כן נחנך פרויקט "החוויה האולימפית" המושקע.

יחד עם זאת, הקדנציה שלו תיזכר גם עקב כמה פרשות לא מחמיאות ששמו נקשר אליהן. דוגמא אחת בולטת התרחשה כששרת התרבות והספורט לימור לבנת, ושר האוצר יובל שטייניץ, החליטו לאמץ את חוות הדעת המשפטית שכתבו היועצים המשפטיים של משרדיהם, לפיה אין להאריך את כהונתו כחבר בדירקטוריון של הטוטו - עקב "ניגוד עניינים חריף" בעניין בניית האצטדיון בנס ציונה.

מי שצפויים להתמודד בבחירות לראשות הוועד האולימפי מטעם מרכז מכבי הם אריה זייף, המשמש כחבר הנהלה בוועד האולימפי, ויגאל כרמי, מנכ"ל חברת תדיראן סוללות. ממרכז הפועל הוזכר שמו של יהודה מעיין, יו"ר איגוד השייט היוצא, ושל ח"כ זאב בילסקי, ששימש בעבר כיו"ר הסוכנות היהודית וראש עיריית רעננה.

בתוך כך, נציג הספורטאים בוועד האולימפי, יואל רזבוזוב, המתמודד מטעם רשימת "יש עתיד" לכנסת ומי שהיה סגן אלוף אירופה בג'ודו ומחזיק תיק הספורט בעיריית נתניה, הגיב על פרישתו של ורשביאק. רזבוזוב אמר היום: "אני מבקש להודות למר ורשביאק על תקופתו כיו"ר הוועד האולימפי. לכתו חייב לסמן עבורנו את סיום עידן הדינוזאורים, עידן בו היה מוצנח לתפקיד אדם כזה או אחר שהיה נסגר בדיל פוליטי, שבינו לבין עולם הספורט אין כל קשר. כנציג הספורטאים בוועד האולימפי בישראל, תפקיד אליו נבחרתי על-ידי ספורטאים, בניגוד למינוי על-ידי עסקנים, בכוונתי לפעול על מנת להביא לבחירתו של מועמד שאיננו נמנה על האסכולה - 'עסקנותו פרנסתו'".