תשדיר הבחירות של בל"ד נפסל; "פגיעה בחופש הביטוי"

ועדת הבחירות פסלה את תשדיר הבחירות של בל"ד, בו נראה ליברמן כשהוא שר את ההמנון הלאומי "התקווה" בלחן ערבי ■ יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה: "שוב התברר כי מה שמותר לימין הקיצוני בישראל אסור לציבור הערבי"

ועדת הבחירות הודיעה הערב (ב') על פסילת תשדיר הבחירות של בל"ד, בו נראה שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן כשהוא שר את ההמנון הלאומי "התקווה" בלחן ערבי, במטרה להציג את "חוק הנאמנות" באור שלילי.

בסרטון הווידאו שפרסמה התנועה הערבית נראים גם חברי כנסת כגון אריה אלדד ומיכאל בן-ארי (עוצמה לישראל) כשהם מרקדים לצלילי "התקווה", כשברקע נשמע עיבוד מוזיקלי חדש לפי לחן של שיר פופולרי בעולם הערבי, השייך לזמר ירדני מוכר.

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, תקף את ההחלטה ואמר כי "פסילת התשדיר היא המשך של מסע ההשתקה והפחדה נגד רשימת בל"ד וציבור בוחריה. שוב התברר כי מה שמותר לימין הקיצוני בישראל, אסור לציבור הערבי. לצערנו, ההחלטה פוגעת פגיעה של ממש בחופש הביטוי ומצמצמת את מרחב היצירה. הפסילה לא תעלים את המציאות הקשה שמשקף הסרטון.

"מי שחושב שניתן להתנות אזרחות וזכויות בשבועות נאמנות ושירת ההימנון, לא מבין מהי דמוקרטיה וראוי לסאטירה נוקבת ונושכת", ציין זחאלקה.