לבני משיבה אש: אין לי כוונה להיכנס למשחקים פוליטיים

יו"ר התנועה תוקפת את יאיר לפיד ושלי יחימוביץ': "יש אפשרות אחרת - כדי שזה יקרה עלינו להציג חזית מתונה מול חזית הקיצוניים של נתניהו ושותפיו הקיצוניים"

מחריף הקרע בגוש השמאל: לאחר שאמש תקפו יו"ר העבודה שלי יחימוביץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד את ציפי לבני בטענה כי בניגוד לסיכומים סביב הפגישה המשולשת, הציגה לבני "גרסה שקרית של מה שהתרחש בפגישה", הבוקר (ג') משיבה לבני אש במסיבת עיתונאים שכינסה בתל אביב. "אני מאמינה בשקיפות וחושבת שזכותו של הציבור לדעת את האמת ולדעת מה סדר היום - מה נכון ומה ההצעה והתכנית שהצעתי לשלי ויאיר, תכנית שאני שמה אותה מחדש כאן על השולחן בגלוי כדי שלא יהיו אי הבנות", פתחה לבני את דבריה.

"אני מאמינה שמול הקיצוניות שמייצגת הממשלה הנוכחית, תהליכי ההקצנה של החברה בישראל ותחושת הציבור שהבחירות הוכרעו כבר - אסור לנו להרים ידיים. יש אפשרות אחרת - כדי שזה יקרה עלינו להציג חזית מתונה מול חזית הקיצוניים של נתניהו ושותפיו הקיצוניים".

לבני סיפרה כי פנתה ליחימוביץ' ואל לפיד והציגה בפניהם את התכנית הבאה: "קודם כל, ברור שאותו חלק בציבור שרוצה באותה שותפות חש מיואש, יושב על הגדר וחשוב שניתן להם תחושה של סיכוי מחודש שתהיה כאן ממשלה אחרת שמקדמת מו"מ מדיני, שוויון בנטל ושינויים חברתיים כלכליים. הצעתי הקמת חזית אחת, שיתוף פעולה שיוביל להקמת ממשלה בראשותנו וקידום הנושאים שחשובים לנו. על מנת לעורר בציבור תקווה מחודשת הצעתי קמפיין משותף שיקרא לציבור לבחור מרכז ולא קיצוניות. המרכז זה אנחנו, הקריאה לציבור צריכה להיות 'בואו להצביע עבור אחת המפלגות מהגוש' כאשר כל אחד מאיתנו יגיד שכל קול לאחת המפלגות שלנו זה קול נוסף לכולנו - ופחות משנה לאיזו מפלגה בדיוק. אני אומרת גם היום, חשוב שהציבור יצביע מרכז - שיצביע בעד שוויון בנטל, בעד מו"מ מדיני, בעד סדר עדיפויות אחר, ולא לקיצוניות של הממשלה הזו".

יו"ר התנועה חזרה על התחייבותיוה ואמרה כי כפי שהתחייבה בעבר, תמליץ ביום שאחרי הבחירות על מועמד מגוש השמאל לראשות הממשלה ולא על נתניהו. "אם יהיו אחוזי הצבעה גבוהים ואנשים יצאו מהבית אנחנו יכולים לנצח את הבחירות האלה. במידה ולא, נודיע על התנהלות משותפת ביום שאחרי - אנחנו נתחייב שלא להיות עלה תאנה בממשלה חרדית ימנית קיצונית. אני מודיעה גם היום שלא אכנס לבד לממשלת ימין קיצוני וחרדים . נפעל ביחד כדי שכל החלטה תהיה משותפת ביום שאחרי הבחירות - החשיבות של החלטה משותפת היא ביצירת כוח נגדי שלא קיים היום לנתניהו בנט ושאר שותפיו. יש הזדמנות היום - נתניהו וליברמן יורדים בסקרים ואנו קבוצה שמייצגת למעלה מ 40 מנדטים ויכולים לשנות את כללי המשחק בבחירות האלה. אם נחליט ללכת לאופוזיציה, לנתניהו תהיה אופציה רעה לישראל ובעייתית גם מבחינתו - ממשלה ימנית קיצונית שתהיה רעועה ולא תחזיק מעמד. אם נחליט שביחד אנו כופים על נתניהו ממשלת חירום לאומית, זה יהיה במצב שאנו יכולים לקדם את סדרי העדיפויות של כולנו. האמירה הזאת תעניק תקווה לציבור שייצא להצביע".

לבני המשיכה: "זו הייתה התכנית - אפשר לקבל את כולה או את חלקה - זה מה שהצגתי וזה מה שאני חוזרת ומציגה. אין לי שום כוונה להיכנס למשחקים פוליטיים אישיים או לעניינים בין מפלגות. אני קוראת לכל מי שישראל חשובה, לכל מי שרוצה להחליף את נתניהו - שירים את הכפפה הזאת. החלטתי לעשות זאת פומבית - הכל גלוי, הכל שקוף. יבחן הציבור".

אמש פרסמו יחימוביץ' ולפיד הודעה משותפת שבה תקפו בחריפות את לבני. "באנו לפגישה מתוך כבוד הדדי של כל אחד לשניים האחרים אף שיש בינינו חילוקי דעות אידיאולוגים רבים. נדהמנו לגלות כי לא היינו אלא תפאורה לספין מחושב שלא היה בו שמץ של אמת ותוכן. עכשיו ברור שכל ההזמנה לפגישה המשולשת היה תרגיל של לבני הנואשת ממצבה המתדרדר בסקרים על חשבון תקוותיו של ציבור המצביעים המייחל לשנוי . זו אותה ציפי לבני שמנעה הקמה של גוש מרכזי לפני הגשת הרשימות וכעת היא ממשיכה להטעות , לפצל ולהזיק למאמצים ליצור אלטרנטיבה ראויה לממשלת הקיצונית .זו אותה ציפי לבני שלא מתחייבת בשום מקום שתישאר יום אחרי הבחירות במערכת הפוליטית. העבודה ויש עתיד ימשיכו כל אחת, בדרכה, במאמצים ליצור אלטרנטיבה כזו", כתבו השניים.