בנט: "מי שלומד תורה כל היום - שילמד ולא יתגייס לצה"ל"

יו"ר הבית היהודי בראיון בגלי צה"ל: "הבעיה היא בחרדים שלא לומדים תורה, וגם ככה לא משרתים בצבא, לא משלמים מסים ולא תורמים למדינה" ■ "בכנסת הבאה אפתח להם אפיקים לתרום - הם רוצים לשרת"

לאחר שעורר סערה בפוליטיקה בדבריו לניסים משעל כי הוא יסרב פקודה אם יתבקש לפנות יהודים מהבית, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתייחס היום (ג') לגיוס החרדים לצה"ל, בראיון ליעל דן בגלי צה"ל.

"מי שלומד תורה כל היום - שיילמד ולא יתגייס לצה"ל. הבעיה היא לא באלה שיושבים ולומדים כל היום, הבעיה היא באלה שלא מסוגלים ללמוד תורה וגם ככה לא משרתים בצבא, לא משלמים מסים ולא תורמים למדינה", אמר בנט בראיון.

לדברי בנט, "מנתונים שיש בידי, אני למד שרוב רובם של החרדים לא לומדים, אבל כל מי שכן לומד, אי אפשר לכפות עליו שייתגייס לצה"ל - ובמיוחד לא בחוק חדש. אם יהיה חוק שכופה גיוס, החרדים יתבצרו וילכו לכלא וזה יחריב את המדינה".

בנט אמר כי "אני כן דורש שוויון בנטל - לא פחות מיאיר לפיד ושלי יחימוביץ', אבל אני לא מוכן להיות פופוליסטי. אני מאמין שיש חשיבות לאומית בלימוד תורה וגם בשירות בצבא - והחרדים כן רוצים להתגייס, אבל לא בכוח ולא בכל מחיר. אם נפתח להם אפיקים מתאימים, כמו למשל במשמר הגבול לדוגמא, הם יתגייסו. אני שומע חרדים שאומרים לי 'נמאס לנו להיות עניים'. הם רוצים לשרת".

בנט אמר כי לפי נתונים שיש בידיו, אין הרבה חרדים שמסוגלים להתחייב על ללמוד תורה כל היום. "גם ראשי הישיבות לא רוצים חרדים שלא לומדים תורה, אבל מכאן ועד לקחת את זה כדי להילחם בחרדים - לא מסכים. אני אדאג בכנסת הבאה לפתוח אפיקים פרקטיים שבהם החרדים יוכלו לתרום", דברי בנט.