נצבא תקים בית-מלון במתחם משרד החוץ הישן בירושלים

תשלם למינהל מקרקעי ישראל 12.3 מיליון שקל עבור המגרש ו-11.2 מיליון שקל נוספים עבור הוצאות פיתוח

חברת נצבא החזקות זכתה במכרז להקמת בית-מלון חדש במתחם משרד החוץ הישן בירושלים. נצבא תשלם למינהל מקרקעי ישראל 12.3 מיליון שקל עבור המגרש ו-11.2 מיליון שקל נוספים עבור הוצאות פיתוח.

משרד התיירות, שהודיע על כך היום (ג'), מסר כי נצבא, שזכתה במכרז של מנהל מקרקעי ישראל וזכייתה אושרה על-ידי ועדת המכרזים, צפויה לבנות במתחם ששטחו כ-4,600 מ"ר, בית מלון יוקרתי עם 250 חדרים. עוד נמסר כי תוכניות הבנייה שהוצעו במסגרת המכרז נבדקו ואושרו גם על ידי משרד התיירות.

על-פי משרד התיירות, בירושלים הנחשבת לעיר המתויירת ביותר בישראל, המשרד מעניק משרד ליזמים מענק ייחודי בגובה של כ-28% מסך ההשקעה. בשנת 2012, אישר המשרד מענק להקמתם של 6 בתי מלון חדשים בעיר, ולהסבתם של 3 מלונות נוספים בהשקעה כוללת של כ-450 מיליון שקל. בין המלונות שקיבלו מענק: מלון קולוני המתוכנן להיבנות באזור המושבה הגרמנית בהשקעה של כ-257 מיליון שקל. סך המענקים שאושרו בירושלים במהלך 2012 במגוון המסלולים אותם מפרסם המשרד, לרבות מענקים לשיפוצים, עומד על כ-168 מיליון שקל, מתוך סך השקעה כוללת במלונות בירושלים השנה בסכום של כ-650 מיליון שקל.

לדברי מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, בירושלים קיים המחסור הגדול ביותר בחדרי מלון לכן המשרד מאשר מענקים מוגדלים ליזמים הבונים מלונות בירושלים. "בשלוש שנים האחרונות נפתחו בעיר למעלה מ-600 חדרים נוספים וכ-1,000 נמצאים בשלבי בניה שונים. נמשיך לפעול לבניית מלונות בירושלים, בהתאם לגידול במספר התיירים המגיעים לעיר מדי שנה".