הם חוזרים: תשדירי התעמולה בטלוויזיה וברדיו יחלו הערב

בניגוד לשנים קודמות, שבהן סדר הופעת התשדירים נקבע עפ"י גודל המפלגות, ועדת הבחירות המרכזית החליטה הפעם כי סדר התשדירים ייקבע בהגרלה

שבועיים בדיוק לפני הבחירות, יחלו היום שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו.

בניגוד לשנים קודמות, שבהן סדר הופעת התשדירים נקבע על-פי גודלן של המפלגות, החליטה הפעם ועדת הבחירות המרכזית כי סדר התשדירים ייקבע בהגרלה, כשכל מפלגה תהיה זכאית ל-7 דקות שידור בטלוויזיה ו-15 דקות ברדיו.

מפלגות שכיהנו בכנסת האחרונה זכאיות לשתי דקות שידור נוספות בעבור כל חבר כנסת בטלוויזיה, ו-4 דקות שידור נוספות ברדיו, כך שקדימה בת 28 המנדטים בכנסת הנוכחית תזכה ב-49 דקות שידור, הליכוד ביתנו תהיה זכאית ל-91 דקות, העבודה זכאית ל-23 דקות, ואילו ש"ס ל-27 דקות.

מפלגות שלא היה להן ייצוג בכנסת החולפת ייאלצו להסתפק ב-7 דקות בלבד במהלך כל השבועיים הקרובים.

עלות התשדירים, שישודרו בערוצים 1, 2, ו-10 ובקול ישראל וגלי צה"ל, הכוללת נאמדת ב-50 מיליון שקל.

את התשדירים תפתח עם שלם, מפלגתו של חיים אמסלם, והיא תתמקד במהפיכת השוויון בנטל שמובילה המפלגה.

בליכוד גייסו את שר התקשורת הפורש, משה כחלון, שהוזעק לצילומים בדחיפות לאור הירידה הדרמטית של המפלגה בסקרים.

במפלגת התנועה בראשות ציפי לבני יחזרו על הסיסמה כי התקווה מנצחת את הפחד; ואילו בעבודה יכללו התשדירים דיוקן ביוגרפי של שלי יחימוביץ', תשדיר המציג את הגזרות הצפויות לאזרחי ישראל במקרה שנתניהו ייבחר שוב לראשות הממשלה, תשדיר בו מספר אל"מ (מיל') עומר בר-לב על הקשר המיוחד שלו למפלגת העבודה, תשדיר הפונה לאוכלוסייה הערבית ותשדיר שבו נראים מנהיגי המחאה, איציק שמולי וסתיו שפיר, משוחחים על הקשר בין המחאה החברתית והצורך בשינוי פוליטי.

מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד תיאלץ להסתפק במעט זמן אוויר, והיא תשים במרכז את יו"ר המפלגה, לפיד.

בש"ס יעשו שימוש ברב עובדיה יוסף שיכריז כי ש"ס היא המזוזה של המפלגה. בבית היהודי של נפתלי בנט הזמינו גולשים באינטרנט לומר את דעתם על המפלגה, והתשובות שהתקבלו הפכו לתשדיר.

בקדימה יחזירו לזירה את ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, שיככב בתשדירים לצד יו"ר קדימה, שאול מופז.