הממשלה מעכבת בניית 1,000 יח"ד בבאר יעקב

משרדי הבריאות והאוצר מסרבים לממן את העתקת המרכז לבריאות הנפש, ושיווק הקרקע לבניית הדירות מתעכב

כבר תקופה ממתינים תושבי באר יעקב ויזמי נדל"ן לפינוי המרכז הרפואי לבריאות הנפש, שבלב שכונה חדשה בדרום-מערב היישוב. זאת, לטובת שיווק הקרקע בעלת פוטנציאל להקמת 1,000 יח"ד. אלא של"גלובס" נודע, כי למרות החלופות שהוצעו להעתקת המרכז, הפינוי עלול להתעכב בשל מחלוקת בין משרדי הממשלה לגבי מימון העתקת המרכז, המוערך ב-250 מיליון שקל.

בעל הקרקע, מינהל מקרקעי ישראל, פועל כבר מספר שנים לקידום חלופה להעתקת המרכז, לצד המועצה המקומית, שתומכת במהלך. מנגד, משרד הבריאות, שלו שייך המרכז, טוען כי שיווק הקרקע לא יספיק למימון העתקת המרכז והקמת מרכז חדש במיקום חלופי. לטענת משרד הבריאות, המינהל ומשרד האוצר מסרבים להשתתף במימון העתקת המרכז הרפואי.

ראש המועצה המקומית, ניסים גוזלן, הציע למשרד הבריאות חלופה להעתקת המרכז למיקום חדש סמוך לביה"ח אסף הרופא, ובמינהל נבחנה גם העתקת המרכז לנס ציונה, אך במשרד הבריאות אמרו השבוע שהחלופות אינן עומדות על הפרק. "לצערנו משרד האוצר והמינהל לא מוכנים לממן את מלוא עלות הקמת מרכז רפואי חדש... התמורה עבור פינוי המרכז אינה עולה על 30% מערך הקמת מרכז רפואי חדש, המסתכם בכ-250 מיליון שקל".

במינהל הסבירו, כי "לבקשת ראש המועצה, המינהל מינה חברה מתכננת, שמקדמת תוכנית להעתקת המרכז... חבל שמשרד הבריאות מוצא לנכון לדבר עם המינהל באמצעות העיתון".

מהאוצר נמסר, כי "טרם נעשה אומדן כלכלי של התמורות הצפויות מהקרקע משום שתוכנית בניין העיר נמצאת בשלבים מוקדמים. עם התקדמות התוכנית, ידון המשרד בכדאיות העתקת המרכז, מתוך מטרה לגבש הסדר שייתן מענה לצרכי משרד הבריאות, ויאפשר הקמה של 1,000 יח"ד במרכז".