צפו: מי היא איילת שקד - ה"כוכבת העולה" של הבית היהודי?

בתוכנית "דיבור פוליטי" ב"גלובס TV" ניסינו לברר מי היא שקד וכיצד היא הפכה לאחת הפנים הבולטות והמרעננות במערכת הפוליטית? ■ מה היא חושבת לגבי הליכוד-ביתנו? האפשרות של איחוד מפלגות המרכז? ועל אהוד ברק?

כשאיילת שקד, ה"כוכבת העולה" של הבית היהודי, הצטרפה למפלגה, רבים הרימו גבה ותהו מי היא אותה צעירה חילונית שגדלה בשכונת בבלי בת"א, עבדה בחברת היי-טק והפכה ליד ימינו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט. בתוכנית "דיבור פוליטי" ניסינו לברר מי היא איילת שקד וכיצד היא הפכה לאחת הפנים הבולטות והמרעננות במערכת הפוליטית.

שקד ובנט הקימו ב-2010 את תנועת "ישראל שלי" שבראשה היא עמדה. ב-2011 נבחרה כחברה במרכז הליכוד וחצי שנה אח"כ התמודדה על מקום ברשימת הבית היהודי, ונבחרה במקום ה-5 ברשימה לכנסת. שלום לך איילת שקד.

במהלך הראיון עימה שקד הצהירה כי תעודד את היציאה לעבודה של אמהות חד-הוריות, נשים ערביות וחרדים אם באמצעות חקיקה ואם דרך קידום של יזמות. "הרב דרוקמן אמר לי פעם משהו מעניין, שכשאתה ח"כ אתה מקבל כנפיים אתה יכול לעשות הרבה דברים שהם לא קשורים לחקיקה, אבל גם בחקיקה היום אמהות חד-הוריות לדוגמא ברגע שהן יוצאות לעבודה הן מאבדות הרבה מההטבות שהן מקבלות, ולכן אין להם מוטיבציה לצאת לעבודה", היא מתארת. "אז אפשר להשאיר להם חלק מההטבות על מנת לעודד אותן, כן להיכנס לשוק העבודה ולשלם מסים ולהרוויח את לחמן ביושר".

ומה לגבי התפיסות הפוליטית שלה? "אנחנו אומרים ואנחנו מאוד עקביים שאנחנו נמליץ על נתניהו לראשות הממשלה. כך שמי שמצביע לנו יודע בוודאות שהוא מצביע לגוש הימין, וזה לא משנה אם לליכוד יהיה 36 ולנו 12 או 34 ולנו 14, זה בעצם היינו הך, ההיפך אני חושבת שצריך דווקא לחזק אותנו כי אנחנו נעמוד על דברים שחשובים למצביענו שהליכוד פחות מתעסק אתם", היא מצהירה.