ועדת הבחירות: ש"ס תשדר גם מחר את "כוכבית גיור"

(עדכון) - ראש מטה עולים במפלגת העבודה, ח"כ נינו אבסדזה, הגישה לוועדת הבחירות המרכזית תלונה נגד תשדיר התעמולה של ש"ס - אך זו נדחתה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, דחה את העתירות להסרת תשדיר התעמולה "כוכבית גיור" של ש"ס.

בש"ס שבו והסבירו לוועדה כי התשדיר אינו מופנה נגד איש או מגזר אלא נועד להעביר מסר על הסכנה לזהות היהודית של המדינה בגיורים פיקטיביים ובנישואי תערובת, וכי רק ש"ס, שבלמה בעבר יוזמות חקיקה שנועדו לקדם זאת, תוכל לבלום אותן גם בעתיד.

השופט רובינשטיין כתב בהחלטתו: "מכל מקום סברתי כשלעצמו כי אך תיתכן תחושה של פגיעה מכלילה, שראוי להימנע ממנה ככל הניתן. בעקבות פנייתי, הסכימה רשימת ש"ס מדרכי שלום להוריד תשדיר זה משידוריה לאחר שידור היום שבו כבר הוכנס לרצף. התשדיר לא יופרע אפוא לאחר היום".

כפי שתוכנן, התשדיר ישודר גם הערב (ד'), ולאחר מכן תמשיך ש"ס בתשדירי תעמולה אחרים שנועדו גם הם להעביר מסר זה.

בתשדיר ששודר אמש (ג') נראים יוסי ומרינה, חתן וכלה העומדים מתחת לחופה, וביניהם מכונת פקס שנשלחה, על-פי הכלה, כמתנת חתונה מאת "ביתנו". במהלך הטקס מגלה החתן כי אשתו המיועדת אינה יהודיה, אך הנושא נפתר על המקום - בדמות תעודת גיור שמגיעה בפקס היישר אל מתחת לחופה.

התשדיר, שנועד להעביר את תחושת הסכנה מממשלת הליכוד ביתנו-לפיד-לבני, שתפגע קשות באופיה היהודי של מדינת ישראל בענייני גיורים ונישואים, כפי שמסבירים בש"ס, מעורר מאז שודר אמש סערה במערכת הפוליטית, והביא לפניות לוועדת הבחירות המרכזית לפסילת התשדיר.

ראש מטה עולים במפלגת העבודה, ח"כ נינו אבסדזה, הגישה תלונה לוועדת הבחירות על תשדיר הבחירות של מפלגת ש"ס. "התשדיר של ש"ס הוא גזעני ומציג את ציבור העולים החדשים באור מגוחך ונלעג. קשה להאמין שבישראל 2013 מציגים באור פשטני נושא כה כאוב ומורכב ונותנים במה על חשבון משלם המסים לכאלה דעות חשוכות", אמרה.

במפלגת עם שלם אמרו כי "הקמפיין של ש"ס נגד המתגיירים הוא גזעני ומהווה המשך ישיר לקמפיין העדתי המכוער והמפלג שלהם. במקום לסייע לעולים צאצאי יהודים מ'זרע ישראל' לשוב לכור מחצבתם ולהחזירם לעם ישראל, בש"ס מעדיפים לדחות את מי שקשר את גורלו בגורל עם ישראל ופעמים רבות גם מוסר את נפשו בצה"ל.

"כשהם מדברים על 'גיור בפקס' הם שוכחים שרק לפני זמן קצר הכשיר הרב עובדיה יוסף, בצדק, את גיורם של אלפי חיילים שגוירו על-ידי הרבנות הראשית. מפלגת עם שלם חרטה על דגלה את החובה לפתור את בעיית 400 אלף עולים מ'זרע ישראל' ולקרבם לגיור".

גם יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, התקוממה. "כשראיתי אותו, נזכרתי במפגש שערכתי במכון גיור בצבא, ואחד החיילים בהליכי גיור אמר לי: 'אם איהרג בצבא, אני רוצה להיקבר ליד חבריי, ואם אתחתן ,אני רוצה להתחתן כמוהם' .

"בישראל, כ-300 אלף עולים שחיים איתנו משרתים, עובדים ותורמים לחברה ונאלצים לעבור הליכי גיור קשים, למרות שגם על-פי ההלכה אפשר אחרת. חמור מכך, ומה שמכעיס אותי כאדם מסורתי, הוא שבתשדיר השנאה הזה הפוליטיקה החרדית מרחיקה את המסורת מצעירים רבים - במקום לקרב אותה", אמרה לבני.

הרב שי פירון (מספר 2 במפלגת יש עתיד), אמר כי "תשדיר הבחירות של ש"ס, שהשפיל מאות אלפי עולים מברית-המועצות לשעבר, הוא ביטוי ליהדות חשוכה, גזענית, פוגענית ופולשנית. אם הם יקבעו מיהו יהודי, ניאלץ לחיות במדינה גזענית הרודפת אחרי אזרחים נאמנים, הנושאים בנטל ומשרתים את המדינה וערכיה באהבה ואמונה. אחרי שניסו לקושש קולות בעזרת חילוצו של השד העדתי ונכשלו, החליטו בש"ס להתעמר בציבור העולים".

פירון הוסיף: "היהדות של ש"ס אינה היהדות שלנו. מי שמוכן להרוויח עוד קול וחצי במחיר השפלתם של יהודים כשרים ונאמנים, ראוי להוקעה ציבורית רחבה. הגיע רגע האמת, ועל כולנו מוטלת החובה להכריע מי יוביל את ישראל בשנים הבאות. האם נתיר לאנשי ש"ס להמשיך ולזרוע זרעי שנאה ופירוד המחדדת את המגזרים הישנים והנוראיים - או שמא נתגייס כולנו לחיזוקה של חברה בריאה".

בש"ס אמרו בתגובה לבקשות לפסול את התשדיר כי "בתשדיר לא נאמרה מילה רעה על איש. נישואי התערובת והגיורים הפיקטיביים יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד הזהות היהודית של המדינה. מדינה שנאבקת בהתבוללות בחו"ל לא יכולה לאפשר בתוכה התבוללות. התשדיר נועד להמחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לבצע נישואי תערובת בחסות החוק שניסה לקדם ליברמן, ממנהיגי הליכוד ביתנו.

"לאור התגובות החיוביות שמתקבלות בקרב מצביעי ליכוד לשעבר, אנו מתכוונים להמשיך ולשדר את התשדיר גם מחר. תשדיר זה נועד גם להמחיש את הסכנה מהיווצרותה של קואליציית הליכוד ביתנו-לפיד-ליבני, בסגנון קואליציית ליכוד-לפיד 2003, שתוביל כמו אז לפגיעה בזהותה היהודית של המדינה".