בחירות 2013: הקלפיות בנציגויות ישראל בעולם ייפתחו היום

כשבועיים לפני שייפתחו הקלפיות ברחבי בארץ, יחלו היום הבחירות לכנסת ה-19 ב-96 נציגויות ישראליות ברחבי העולם ■ הראשונים להצביע: נציגינו בניו זילנד ■ הקלפי הגדולה ביותר: בקונסוליה הישראלית בניו יורק

יום הבוחר עבור תושבי ישראל יחל אמנם רק ב-22 בינואר, אבל ב-96 נציגויות ישראליות בחו"ל מתחילים לבחור כבר היום לכנסת ה-19. הנציגות הראשונה להצביע תהיה שגרירות ישראל בוולינגטון, ניו זילנד, שם ייפתחו הקלפיות הערב בשעה 23:00 (שעון ישראל).

בנציגויות השונות יש כ-4,000 בעלי זכות הצבעה שייגשו לקלפי במהלך הימים הקרובים ובהם אנשי מערכת הביטחון, עובדי מדינה, אנשי משרד החוץ, שליחי הסוכנות
היהודית ובני משפחותיהם. ההצבעות בנציגויות בחו"ל יסתיימו בחוף המערבי של ארה"ב - בלוס אנג'לס - ביום שישי ה-11.1.13.

הקלפי הגדולה ביותר ממוקמת בקונסוליה הישראלית בניו יורק, שם יצביעו כ-600 בעלי זכות בחירה. הקלפי הקטנה ביותר היא עבור 4-5 מצביעים. אחוז ההצבעה בחו"ל בבחירות לכנסת ה-18 עמד על 62.3%.

באשר להצבעה במדינות העולם הערבי, רק קלפי אחת תוצב במדינה ערבית - ירדן, ובה יש מספר זעום של מצביעים: חמישה בלבד. בעבר יכלו הנציגויות הישראליות להצביע גם בקהיר, אולם בעקבות ההפיכה במדינה ועליית האחים המוסלמים לשלטון, עזבו משפחות הדיפלומטיים את המדינה.

בתוך כך, הורה היום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין להחזיר לשימוש את המוקד הטלפוני לבירור מקום ההצבעה והוא ייחל לפעול בעוד מספר ימים עד ליום הבחירות.

הוראה זו ניתנה בעקבות פנייתו של ח"כ הרב אורי מקלב ליו"ר ועדת הבחירות ולחבר ועדת הבחירות המרכזית, הרב אברהם ובר. בפנייתו כתב הרב מקלב כי "לא ייתכן שאוכלוסיות גדולות ומגוונות שלא משתמשים בשרתי האינטרנט לא יוכלו לברר על מקום הצבעתם כבעבר. אני מבקש ממך להחזיר את המוקד הטלפוני לבירור מקום ההצבעה ולפרסם את הדבר כראוי".