דיווח: איראן במתקפת סייבר חסרת תקדים על ארה"ב

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי גורמי ממשל מעריכים כי טהרן עומדת מאחורי גל של מתקפות בשבועות האחרונים על אתרי עשרות בנקים שגרמו לנפילתם או פגעו בפעילותם

"איראן אחראית למתקפת סייבר נרחבת על בנקים בארה"ב, שגרמה להפלת האתרים של עשרות בנקים או עיכוב משמעותי בפעילותם" - כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

ההתקפות שבוצעו במהלך השבועות האחרונים היו שונות, לדברי מומחי ביטחון, בכך שבמקום לנצל מחשבים אישיים, האחראים הרכיבו רשת של מחשבים במרכזי מידע לצורך המתקפה.

על פי הדיווח, המיומנות והיכולת הדרושה לביצוע מתקפות בקנה מידה כזה שכנעו את הממשל האמריקאי ואת גורמי הביטחון כי איראן היא שעומדת מאחוריהן - ככל הנראה בתגובה להחרפת הסנקציות הכלכליות.

אין ספק בקרב בכירי הממשל בוושינגטון שטהרן עומדת מאחורי ההתקפות האלה", אמר ג'יימס לואיס, בכיר לשעבר בלשכת המסחר ומומחה לאבטחת מחשבים.

גורמי ממשל לא אמרו כי יש בידיהם ראייה טכנית שתתמוך בטענה לפיה אירן אחראית למתקפת הסייבר, אבל מומחי אבטחת מחשבים אומרים שההתקפות האחרונות מציגות רמת תחכום שלא יכולה להיות פרי עבודתם של האקרים חובבנים.

"ההיקף, התחכום והאפקטיביות של ההתקפות האלה הם חסרי תקדים", אמר קארל הרברגר, סגן נשיא של חברה המציעה פתרונות אבטחת מידע וחקרה את ההתקפות. "מעולם לא היו כל כך הרבה מוסדות פיננסיים תחת איום כה רציני".