דיווח: קמהדע תגייס עד ל-50 מיליון דולר בוול סטריט

תשקיף ההנפקה יוגש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בקרוב והחברה תעשה שימוש בכסף לצורך פיתוח עסקיה ■ מניות החברה יירשמו למסחר בנאסד"ק

חברת הביומד הישראלית קמהדע מתכננת לגייס עד כ-50 מיליון דולר בהנפקה בוול סטריט. לצורך ההנפקה שכרה קמהדע את שירותי מורגן סטנלי וג'פריס. כך מדווחים בבלומברג על פי מקור הקרוב לנושא.

תשקיף ההנפקה יוגש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בקרוב והחברה תעשה שימוש בכסף לצורך פיתוח עסקיה. מניות החברה יירשמו למסחר בנאסד"ק.

שווי שוק החברה, שמניותיה נסחרות בתל-אביב, עומד כיום על כ-264 מיליון דולר.

נציין כי לפני כחודש אישרה קמהדע בהודעה לבורסה את הפרסום ב"גלובס" (מה-29 באוקטובר 2012) כי היא בוחנת אפשרות להנפקה לציבור של מניות החברה בארה"ב ולרישומן בבורסה בארה"ב.

בעלי המניות הבולטים בקמהדע הם ראלף האן (16.7%) וליאון רקנאטי (12%), המלווים את החברה מאז היווסדה ב-1991. יחד עם המנכ"ל דוד צור, הובילו השניים את המעבר מחברת ייצור חלבונים שנמכרו בעיקר בעולם השלישי, לחברה עם מוצרי ערך מוסף הנמכרים בעשרות מיליוני דולרים בעולם המפותח. בעלי מניות נוספים הם הפניקס (6%), אקסלנס (4.3%) וכלל (4.7%). המנכ"ל צור מחזיק 2.7% מההון.

קמהדע דיווחה על עלייה של כ-33% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2012 לרמה של כ-51 מיליון דולר לעומת כ-38.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. תוצאות אלה, לצד צפי הכנסות החברה לשנת 2012 להיקף כולל של כ-72 מיליון דולר, מעידים על המשך הצמיחה הצפויה ברבעון הרביעי של 2012. הגידול בהכנסות נובע הן מגידול בתחום התעשייתי והן מגידול בתחום ההפצה. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-17.7 מיליון דולר, לעומת כ-13.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בשנת 2011.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2012 הסתכם בכ-455 אלף דולר לעומת הפסד בתקופה המקבילה אשתקד שהסתכם בכ-3.3 מיליון דולר בהתאמה. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-1.27 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי בתקופה המקבילה אשתקד של כ-2 מיליון דולר.

קמהדע ממתינה לאירוע משמעותי בשנה הקרובה - קבלת תוצאות ניסוי ה-ATT באינהלציה, שאין לו תחרות מבחינת שיטת המתן. הוא ממוצב כרגע כמוצר המוביל של החברה. בירכתי צנרת המוצרים שלה מסתתר גם מוצר לטיפול בסוכרת, שנמצא לקראת שלב II של הניסויים ונותן לחברה חלום גדול.