אפקט הבחירות? נתניהו החליט לפצות את כל נפגעי הסופה

ראש הממשלה הודיע היום כי גיבש חבילת סיוע לרשויות המקומיות ולאזרחים שנפגעו מהסופה, לצורך שיקום תשתיות שנפגעו כגון כבישים, מדרכות, גנים ועוד ■ האוצר מתנגד לפיצוי הנפגעים

חלוקת מתנות של ראש הממשלה לקראת הבחירות: ראש הממשלה החליט לפצות את כל האנשים שנפגעו בסופה, זאת בניגוד לעמדת משרד האוצר שעדיין לא קיבל הכרעה בנושא, אך גורמים באוצר הביעו, מוקדם יותר היום, התנגדות לפיצוי הנפגעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום כי הוא גיבש חבילת סיוע לרשויות המקומיות שנפגעו מהסופה לצורך שיקום תשתיות שנפגעו כגון כבישים, מדרכות, גנים ועוד. כמו כן הודיע מנכ"ל משרדו הראל לוקר כי הוא מגבש מתווה סיוע גם לכל פרט ופרט שנפגע מהסופה, ולצורך כך ביקש מראשי הרשויות לרכז את כל הנתונים של האזרחים שנפגעו.

לוקר אמר כי הממשלה תיתן מענה לאזרחים שנפגעו כתוצאה מהסופה כפי שעשתה הממשלה לאחר מבצע "עמוד ענן". עוד אמר לוקר כי במסגרת חבילות הסיוע יועברו באופן מיידי מיליארדיד שקלים לרשויות לצורך השיקום. מתווה הסיוע לפרטים יושלם בשבוע הבא.

עמדה זו של ראש הממשלה תומכת בדרישתם של ראשי הרשויות שדורשים כספי סיוע של מיליארד שקל, ומנוגדת לחלוטין לעמדת משרד האוצר. מוקדם יותר היום (ה') טענו גורמים באוצר כי הנזקים לכלי הרכב והבתים הפרטיים של האזרחים חייבים להיות מכוסים על ידי חברות הביטוח הפרטיות, שכן רוב אזרחי ישראל מבטחים את הנכסים הללו, לרבות אלו שמשלמים משכנתא, באמצעות ביטוח מבנה. (לסיפור המלא)