ברק הירשזון: "אחרי שאבא נכנס למאסר, הרגשתי אובדן"

בנו של השר לשעבר, שהורשע בגרימת חבלה ונהיגה בשכרות בתאונה בה נפצעה חברתו, דיבר היום בשלב הטיעונים לעונש ■ התביעה דורשת מאסר בפועל

"הדבר שאני הכי רוצה לעשות כרגע זה להחזיר את הגלגל לאחור לאותם רגעים לפני שעלינו יחד עם האופנוע, אך לצערי אי-אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. הרגעים הקשים בחיי היו בזמן היותי בתא המעצר, וזאת בגלל שפחדתי שכל רגע מישהו יקרא לי ויגיד לי שנועם לא שרדה את התאונה" - כך העיד היום (א') ברק הירשזון, בנו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, בבית המשפט לתעבורה בתל-אביב.

הירשזון הורשע לפני כחודש כי באפריל 2012, בעת שרכב על אופנועו עם חברתו נועם סלומון, הוא ביצע עבירות של נהיגה בקלות-ראש, גרימת חבלה של ממש ונהיגה בשכרות. התאונה הביאה לפציעתה האנושה של סלומון, אותה הרכיב כאמור הירשזון על האופנוע.

חברתו של הירשזון נמצאת כיום בשיקום יומי בתל-השומר, כאשר היא מתניידת בכיסא גלגלים ומתקשה בביצוע פעולות יומיומיות.

הירשזון העיד היום להגנתו במסגרת שלב הטיעונים לעונש וניסה להסביר לבית המשפט את מצבו. בהמשך עדותו סיפר כי מאידך, הרגע המאושר ביותר בחייו היה הרגע שבו סיפרו לו שנועם חזרה להכרה. "זה עשה אותי מאושר. כל בוקר אני מתפלל לאימא שלי ז"ל שיגרמו לכך שנועם תחלים כמה שיותר מהר. אין לילה שאני לא הולך לישון לפני שאני מציץ על התמונות שלנו", העיד.

הירשזון, שלקח אחריות על מעשיו, המשיך ואמר כי התאונה התרחשה ב-1 באפריל, "אבל זאת לא הייתה מתיחה".

כן התייחס הירשזון למצבו, לאחר שאביו, השר לשעבר אברהם הירשזון, נכנס לכלא לשנים ארוכות בעקבות הרשעתו בגניבת מיליוני דולרים מהסתדרות העובדים הלאומית.

לדבריו, "אבא שלי גידל אותנו, והייתי קשורים. אבא שלי נכנס למאסר בגיל 68 ל-5.5 שנים. אני זוכר שלא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות, במיוחד אחרי מה שקרה עם אימי. אני זוכר ששאלתי את עצמי איך אני מגן עליו שלא יקחו אותו ממני.

"כאשר הייתי בן 25, 14 שנה לאחר פטירת אימי, אני מרגיש שוב את אותה הרגשה של אובדן. המצב, הגיל, הקירבה והאהבה שהייתה בינינו - זה היה קשה לי מכל, ולא חזרתי לעצמי אחרי המקרה. אחרי המקרים הנוראיים אני קם למציאות חדשה, פוגע באדם שאני הכי אוהב, זה לא נתפס לי, לא האמנתי שאוכל להמשיך לחיות את חיי במחשבה שפגעתי בנועם. חיי היו דאגה נוראית למצבה, התפללתי לה' ולאימי שיעשו הכול בשבילה, רק שתחזור להיות בריאה, מאושרת, שלמה ויפה".

הירשזון הנרגש גם תיאר את הרגעים שקדמו לתאונה ושלח בכך מסר חשוב לכלל ציבור הנהגים בישראל. "היה לנו יום כיפי שאיש לא האמין שכך הוא ייגמר (יום התאונה - ח"מ) אני זוכר את הרגעים האחרונים, יצאנו מבית-הקפה ונסענו לכיוון הבית, ואז קרה אסון בו אני מחזיק את החברה שלי בין החיים למוות, מהרגע הכי שמח לרגע הכי עצוב, חוסר מחשבה וקלות-דעת שמביאים אותנו לדברים איומים. איך שנייה קטנה של חוסר אחריות יכולה להביא משפחות לסבל כה רבץ. נהגתי בקלות-ראש, היום אני מבין את מהות העבירה יותר מפעם".

לדברי הפרקליטות, "למרות שהנאשם נמצא במעצר-בית חלקי מאפריל 2012, אנו עותרים לעונש מאסר בפועל משמעותי שירוצה מאחורי סורג ובריח, מאסר על-תנאי מרתיע שלא יעבור עבירות של נהיגה בזמן פסילה ושכרות, פסילה ארוכה ומשמעותית שלא תפחת מ-10 שנים, פסילה על-תנאי וקנס למרות עתירתנו למאסר, וזאת לאור חומרת העבירות והתוצאות".