מניית היום: מזנקת 15% לאחר המלצה - אפסייד של 267%

פועלים סהר: מי שרוכש כיום את מניית כן פייט מקבל את אופטליקס בדיסקאונט משמעותי מאוד שנע בין 55%-41%, אך חשוב מכך - מקבל בחינם את כלל פעילות הליבה של כן פייט

מניית כן פייט ביופרמה מזנקת במהלך המסחר בבורסה ומרכזת מחזור מסחר ער. בפועלים סהר השיקו סיקור על כן פייט בהמלצת "קניה" עם מחיר יעד של 1.47 שקל, המגלם אפסייד של כ-267% על מחירה בבורסה כעת (כ-330% לעומת מחיר המניה בפתיחת המסחר).

מחיר היעד נגזר ממודל המעריך את שווי פעילותה של כן פייט בתחומים התרפויטיים של דלקת מפרקים שגרונית (RA), פסוריאזיס וסרטן הכבד, בכ-63 מיליון דולר, ובנוסף את שווי פעילותה של חברת הבת בתחום האופטלמי - Ophthalix בכ-52 מיליון דולר.

בפועלים סהר מציינים כי מלבד הערכת השווי, לחברת הבת אופטליקס (82% בבעלות כן פייט) שני תגי מחיר נוספים: שווי השוק של אופטליקס ב-OTC בארה"ב, העומד על כ-43 מיליון דולר (אם כי חשוב לציין ולהדגיש שהסחירות במניה אפסית). שוויה של אופטליקס אשר גולם בעסקת דנאלי - 56 מיליון דולר אחרי הכסף.

המשמעות היא כי מי שרוכש כיום את מניית כן פייט מקבל את אופטליקס בדיסקאונט משמעותי מאוד שנע בין 55%-41%, אך חשוב מכך - מקבל בחינם את כלל פעילות הליבה של כן פייט (תחומי דלקת מפרקים שגרונית, פסוריאזיס וסרטן הכבד).

האנליסטית ליאת פנקס גולן מציינת כי הקטליזאטורים העיקריים הצפויים ב -2013 הם פרסום תוצאות ניסוי שלב III לטיפול בסינדרום העין היבשה ברבעון האחרון של השנה, פרסום תוצאות סופיות לניסוי שלב IIb בדלקת פרקים שגרונית (כתרופה בודדת) לקראת אמצע השנה ופרסום תוצאות ביניים בניסוי שלב II לטיפול בגלאקומה לקראת אמצע השנה.

בנוסף, השלמת רישום ה-level II לתעודת ההשתתפות של החברה (ADR) בארה"ב (המצריכה מעבר לדיווח חשבונאי על בסיס US GAAP והגשת מסמך 20-F) עשויה לסייע מאוד בחשיפתה של כן פייט למשקיעים מוסדיים אמריקניים המתמחים בעולם הפארמה ובשדרוג בסיס המשקיעים של החברה.

הטכנולוגיה של כן פייט מבוססת על מחקרה של פרופ' פנינה פישמן, מומחית באימונולוגיה, ביחס לעמידותה של רקמת שריר בפני גרורות סרטניות. לחברה שני מוצרים עיקריים: מולקולת ה-CF101 וה- CF102, אשר מובדלות ביניהן על סמך ייעודן התרפויטי - CF101 מפותחת למחלות דלקתיות (פסוריאזיס, דלקת מפרקים שגרונית, עין יבשה, גלאוקומה ועוד), ו-CF102 מפותחת למחלות כבד (סרטן הכבד וצהבת מסוג סי).

פנקס גולן מציינת כי התחומים התרפויטים אליהם פונה כן פייט מגלמים שוקי יעד פוטנציאלים גדולים ואטרקטיביים: שוק הטיפולים בדלקת מפרקים שגרונית (RA) מכירות שנתיות בהיקף כולל של כ-15 מיליארד דולר; פסוריאזיס 3.9 מיליארד דולר; גלאוקומה 3.9 מיליארד דולר; סרטן הכבד כ- 235 מיליון דולר (לכן פייט מעמד של תרופת יתום מה- FDA), ועין יבשה כ-30 מיליון מטופלים ברחבי העולם.

יתרון בולט של מולקולות ה-CF101, וה-CF102 לצד ממצאי יעילות מרשימים, הינו פרופיל בטיחותי אשר בולט מאוד לטובה - בוודאי ביחס לתרופות הביולוגיות השולטות היום בחלק משוקי היעד של כן פייט, תרופות אשר מאופיינות בתופעות לוואי משמעותיות ובעייתיות למדי. יתרון נוסף הינו הפורמולה של המולקולות המאפשרת את מתן התרופה באופן אוראלי.

מנגד, מלבד הסיכונים הקליניים שמאפיינים את פעילותה של החברה, יש לציין כי לאור צרכי המימון של כן פייט (קצב שריפת מזומנים של כמיליון דולר לרבעון, וקופת מזומנים של 1.8 מיליון דולר נכון לספטמבר 2012), החברה תזדקק עוד השנה למהלך של גיוס הון, ו/או מימוש של חלק מפעילויות החברה.