יועצי השקעות - האם להשקיע במניות זולות במיוחד?

האם עדיף להתרחק ממניות שמחירן נמוך מ-5 דולר, או שאולי יש כאן הזדמנות לרווח? ■ ג'ים קריימר סבור שהוא יודע את התשובה

האמנם צודקים משקיעים המעדיפים להתרחק ממניות שערכן נמוך מ- 5 דולר? לטענת אלה שבורחים מהן כמו מאש, מניות שכאלו, זולות ככל הנראה מסיבה מסוימת, מה שאומר דרשני, ומעלה לא מעט חשד. בתוכניתו ב CNBC, בחן בשבוע שעבר ג'ים קריימר, אם אכן יש דברים בגו, ואולי דווקא יש במניות אלו פוטנציאל.

קריימר סבור כי יתכן ומי שמתרחק ממניות זולות, עלול להחמיץ לא אחת, הזדמנויות פז. "זה נכון", הוא אומר. "אם אתה קונה כמות נכבדה של מניות חשובות מתחת ל-5 דולר, אתה יכול לעיתים לעשות הון".

הוא מדגים זאת באמצעות המניות הבאות: "אם קניתם מניות של Sprint במאי, במחיר של 2.3 דולר, אז היום תגלו שהכפלתם את כספכם. אם רכשתם מניות של Clearwire, שילשתם אותו", אמר קריימר.

רוצים דוגמאות נוספות? "אם לקחתם צ'אנס עם מנית Nokia ביולי, הרי שכבר בינואר הכפלתם את הסכום", הוא הוסיף.

כך או כך, מניות אלו, נחשבו כחלשות, אולם בחלוף הזמן התברר כי הן בעלות ערך גבוה מזה שהמשקיעים לקחו בחשבון, היות שהערך האמיתי "טושטש" לא אחת על ידי גורם אחר.

בשורה התחתונה, כך אמר קריימר, כל עוד אתה מבין היטב שההימורים שלך תלויים בהערכות בלבד, ולפיכך אתה מכין היטב את "שיעורי בית", כדאי אליבא דקריימר שתרכוש גם מספר מניות במחיר הנמוך מ-5 דולר.

יועצי השקעות, כיצד יראה תיק ההשקעות שלכם בשנת 2013? הצטרפו ליועצי ההשקעות האחרים בבנית תיק ההשקעות הוירטואלי של היועצים. פרטים כאן.