עונש חסר תקדים למפעיל אתר הימורים: 27 חודשי מאסר

אברהם שאולי, בעלים ומנהל של אתר הימורי ספורט שפעל בשנים 2007-2009, נדון במסגרת הסדר טיעון גם לקנס בסך 300 אלף שקל

עונש חסר תקדים בישראל למפעיל אתר הימורים באינטרנט. בית משפט השלום בראשון-לציון גזר אתמול (א') על אברהם שאולי, בעלים ומנהל של אתר הימורים באינטרנט שפעל בשנים 2007-2009, במסגרת הסדר טיעון, עונש של 27 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 300 אלף שקל. כמו כן חולטו לשאולי 30 אלף שקל.

‏שאולי הורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שהפעיל, יחד עם אחרים, במשך שנים, אתר הימורים באינטרנט שאיפשר למהמרים רבים ברחבי הארץ להמר בענפי ספורט רבים על משחקים שהתקיימו בישראל וברחבי העולם.

שאולי הורשע בביצוע עבירות של ארגון ועריכת הימורים ומשחקים אסורים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

‏באתר ההימורים של שאולי הימרו במשך השנים מהמרים מישראל בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. מנגנון גביית הכספים התבצע באמצעות שליחים, כאשר התשלום בגין ההימורים נעשה במזומן וללא כל שימוש במערכת הבנקאית הלגיטימית, לשם הסוואת הפעילות הפלילית הכרוכה בהפעלת אתר ההימורים.

‎‎‏"מאסר כואב וארוך"

‏‏"אין ספק כי עונש המאסר אשר הוסכם כי יוטל על הנאשם הינו עונש מאסר כבד", כתב השופט רפי ארניה בגזר הדין, "ואולם, הוא עולה בקנה אחד עם דרישתו המחמירה של בית המשפט העליון להטיל על הנאשמים בעבירות מעין אלה עונש מאסר ממשי ומהותי.

"המדובר במי שהיה ראש הפירמידה, מנהל האתר אשר הפעיל את האתר, את מנהלי המשנה בו וכן דרגים נוספים ששימשו להפעלת האתר, עד לרמת השליחים ואנשי הלוגיסטיקה, אשר יצרו את האתר, תיפעלו אותו ותחזקו אותו באופן שוטף. הנאשם הגדיל לעשות כאשר העלים את הכנסותיו, לא דיווח עליהן ולא ניכה מס בגין הכנסות עובדיו. אין ספק כי עבירות אלה מצדיקות מאסר כואב וארוך לתקופה משמעותית".

‏לדברי הפרקליטות, כתב האישום בפרשה מהווה חלק מגישת האכיפה הכלכלית המשולבת, אותה מובילה הפרקליטות בשיתוף-פעולה עם יחידת להב 433 במשטרה בתחומים פליליים שונים ונועדה לפגוע ביכולת הכלכלית של עבריינים, בנוסף לכל עונש מאסר שנגזר עליהם על-ידי בית המשפט.

"גזר הדין בעניינו של שאולי מהווה שלב נוסף במדיניות התווית הענישה נגד מפעילי אתרים באינטרנט ומבטא מגמה בהחמרת הענישה כלפי עברייני הימורים ועבירות כלכליות", מסרה הפרקליטות.

התיק נוהל בידי עורכי הדין תובל דורי וד"ר מאור אבן-חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.‏

עו"ד איילת אפיק-חכמון, באת-כוחו של שאולי, מסרה: "אין ספק כי עונש המאסר שהוטל על מרשי הוא גבוה. עם זאת, הקנס אשר הוטל עליו הנו נמוך באופן משמעותי מקנסות אשר הוטלו במקרים דומים בשנתיים האחרונות, כאשר במקרים דומים הוטלו קנסות של מיליון עד 5.5 מיליון שקל לנאשם שהורשע. לאור הקנס הנמוך היחסית, הסכמנו לחתום על הסדר הטיעון". ‏‏‎‎‏