הפוטבול השתלט טוטאלית על הטלוויזיה האמריקאית

כל חמשת שידורי הספורט הנצפים ביותר ב-2012 בארה"ב היו משחקי פוטבול מה-NFL; גם המשחקים האולימפיים היו פופולריים במיוחד

התקשורת האמריקאית מתחילה להתכונן לאירוע השיא של השנה, הסופרבול שייערך ב-3 בפברואר בניו אורלינס, לואיזיאנה. בינתיים, מתברר שהפוטבול שבר את כל שיאי הצפייה בארה"ב גם במהלך 2012. מהרשימה השנתית של אירועי הספורט הנצפים ביותר שמפרסם האתר sportsmediawatch.com, עולה כי כל חמשת שידורי הספורט הנצפים ביותר ב-2012 היו משחקי פוטבול מה-NFL, ומעל כולם הסופרבול בין ניו יורק ג'איינטס וניו אינגלנד פטריוטס, שהביא לרשת NBC רייטינג ממוצע של 47%, ובסך הכל 111.3 מיליון צופים בממוצע.

34 מתוך 50 התוכניות הנצפות ביותר ב-2012 היו משחקי פוטבול, כאשר 16 השידורים הנותרים שנכנסו לרשימה הם שידורים מהמשחקים האולימפיים בלונדון. השידור הנצפה ביותר שהוא לא משחק פוטבול: טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים, שהביא לרשת NBC רייטינג ממוצע של 21% (40.7 מיליון צופים) והוא מדורג רק במקום השישי הכללי.

עד כמה השליטה של הפוטבול בהווייה האמריקאית מוחלטת, אפשר ללמוד מהעובדה שאף משחק NBA או משחק בייסבול לא הצליח להיכלל בין 50 תוכניות הספורט הנצפות ביותר, וכך גם הפיינל-פור של טורניר המכללות בכדורסל שנחשב באופן מסורתי לאירוע לאומי בארה"ב ולא הצליח להשתחל לרשימה.

רשת NBC הוכיחה שוב עד כמה ההשקעה שלה בספורט היתה כדאית - עם 24 תוכניות ברשימה, כולל 5 תוכניות בעשירייה הראשונה.