מהם הטרנדים שישלטו בשוק המזון בארה"ב ב-2013?

האמריקאים ישתו שייקים מעושרים במקום לאכול ארוחה מלאה ליד השולחן, הצמחוניים ימשיכו להתחזק, ורשתות המזון המהיר הבריא ימשיכו לצמוח

האוכל שאנחנו צורכים בבית או במסעדה הפך בעשור האחרון לאחד הנושאים המדוברים. הדרישות של הצרכנים משתנות, הטרנדים של האוכל הבריא, האורגני והצמחוני הם כאן בשביל להישאר, וגם במסעדה או בהפסקת הצהריים, רבים לא רק "דוחפים משהו לפה" אלא בודקים בדקדקנות מה הערך המוסף של כל ביס.

ומה צפוי ב-2013? מגזין "אד אייג'" מסמן 3 טרנדים בתחום המזון:

1. משקה או אוכל?

בשנת 2013 משווקים ימשיכו לערוך ניסויים במעבר ממזון מוצק לשייקים ושתייה. הטרנד הזה הוא חלק מניסיון לקצר את זמן הארוחה ולדחוף את הוויטמינים והמינרלים לגוף בדרך מהירה וקלה יותר, כאשר הכותרת של המהלך הזה היא "נוחות".

קלוג'ס, למשל, השיקה באחרונה שייק בשם Breakfast to go, שנועד לדבריה לספק את האנרגיה הדרושה להתניע את היום, גם עבור מי שאין לו זמן לשבת לאכול ארוחת בוקר בשולחן.

גם חברת פפסי מקדמת מהלך להשקת חטיף נוזלי. לדברי המנכ"לית, אינדירה נואי, יש לחברה בקנה מספר מוצרים מהסוג הזה: "אחת הדרכים להגדיל את נתח השוק של חברות משקאות הוא לקחת מוצרי מזון ולהפוך אותם לצורה נוזלית".

2. הבשר יוצא מהאופנה?

כבר היו מספר מהלכים בנושא הזה בעבר, אבל 2013 מסתמנת כשנה שבה תנועות הצמחונות יכבשו את המיינסטרים. אחת הסיבות היא העלייה הצפויה במחירי הבשר, שתדחוף צרכנים לחפש מוצרים שיוכלו לספק תחליפים ראויים.

לדברי פיל למפרט, מנהל אתר סופרמרקט גורו, "בשנה הקרובה נראה עלייה חדה בצריכת מוצרים ללא בשר שהם עתירי פרוטאינים כמו טופו, ביצים, קטניות מסוגים שונים וירקות מסוימים. בנוסף, תנועת הצמחונות ממשיכה לצמוח".

הטרנד הזה ימשיך גם במסעדות - יותר ויותר תפריטים מציעים אופציות צמחוניות, ואפילו מסעדות מזון מהיר כמו מקדונלד'ס משקיעות לא מעט מאמצים בקידום מוצרים צמחוניים כמו סלט בתפריטים שלהם.

3. סלט או צ'יפס?

אולי בהמשך לטרנד הצמחונות, עולות וקמות רשתות מזון מהיר אשר מציעות אוכל בריא. כבר לא נדיר להיתקל ברשת קטנה אשר שמה בראש התפריט סוגים שונים של סלטים, קינואה וטופו. אמנם ייקח לרשתות מסוג זה כמה שנים כדי להתפתח ברמה ארצית, אבל באזורים מסוימים הן מתחילות לתפוס נתחי שוק משמעותיים.

דוגמה לכך היא רשת Lyfe Kitchen, אשר התחילה את דרכה בקליפורניה ומציעה תפריט של אוכל מקומי ואורגני. בבריטניה צומחת רשת בשם Pret a Manger ("מוכן לאכילה" בצרפתית), אשר מתמחה באוכל טרי שאינו מכיל חומרים משמרים או כימיקלים כלשהם, ובאחרונה היא החלה לפתוח סניפים גם בארה"ב.