חשד: דייל אוויר ניסה להבריח 115 סמארטפונים לישראל

דייל דלתא איירליינס חשוד כי ניסה להבריח לארץ סמארטפונים אייפון 5 ו-LG ■ שווי המוצרים - 465 אלף שקל, והמסים החלים עליהם - כ-150 אלף שקל

דייל אוויר בחברת התעופה הבינלאומית דלתא איירליינס חשוד בהברחת 111 סמארטפונים מסוג אייפון 5, 4 סמארטפונים מסוג LG ומחשב נייד של אפל מארה"ב לישראל. שווי המוצרים שניסה להבריח לישראל לכאורה נאמדים ב-465 אלף שקל, והמסים החלים עליהם מסתכמים בכ-150 אלף שקל.

הדייל שוחרר היום (ב') תחת מגבלות לאחר שנחקר על-ידי חוקרי רשות המסים. החשוד הכחיש בחקירתו את מעורבותו באירועים נוספים פרט למקרה האמור. הדייל הוא אזרח ישראלי המתגורר בניו-יורק ונושא גם דרכון. הוא משמש כדייל בחברה מזה כ-5 שנים ומגיע לארץ בתדירות גבוהה.

לפי הודעת רשות המסים, החשוד הגיע ב-11 בינואר בטיסה של דלתא איירליינס מניו-יורק לתל-אביב, במסגרת טיסה סדירה בה שימש כאיש צוות אוויר במטוס. בעוברו במסלול הירוק במכס נתב"ג הופנה החשוד לבדיקה, ובמהלכה נמצאו ברשותו המכשירים עליהם לא הצהיר למכס לצורך גביית מסים.

על-פי החשד, הטלפונים הוברחו ארצה מתוך כוונה למכרם בשוק המקומי תוך התחמקות ממס, ולאחר שעבר איתם במכס בארה"ב והתחמק ממסי יבוא. כן לפי החשד של רשות המסים, למרות ההכחשות של החשוד, הוא ביצע גם בעבר עבירות של הברחת טלפונים סלולריים.

במכס רואים את ביצוע העבירה בחומרה, מאחר שהחשוד ניצל את מעמדו כאיש צוות אוויר, מתוך ידיעה שאנשי צוות אוויר המגיעים דרך קבע לישראל נבדקים בתדירות נמוכה ביחס לכלל הנוסעים.