התייעלות: אלביט מערכות מפטרת עשרות עובדים

הפיטורים בחטיבת היבשה באים לאחר שבשבועות האחרונים החברה כבר האיצה מהלכים לסגירת אתר הפעילות שלה בתחום מערכות הקשר בקרית שמונה - פוטרו לפחות שמונה מעובדיו, ואחרים הועברו לתל חי

חטיבת היבשה של אלביט מערכות מפטרת עשרות עובדים מאתר הפעילות שלה בנתניה, כך נודע ל"גלובס". פיטורי העובדים מתוכננים לימים הקרובים ולטענת גורמים שמקורבים לנושא, הם קשורים לתהליך התייעלות מתוכנן שעושה החברה ביחידותיה.

הפיטורים בחטיבת היבשה באלביט מערכות באים לאחר שבשבועות האחרונים החברה כבר האיצה מהלכים לסגירת אתר הפעילות שלה בתחום מערכות הקשר בקרית שמונה. עם סגירת האתר בקרית שמונה, פוטרו לפחות שמונה מעובדיו ואחרים שהועסקו בו - הועברו לאתר מתקדם יותר שמחזיקה אלביט מערכות בפארק התעשייה בתל חי. גם באתר זה, אלביט מקיימת פעילות של ייצור ופיתוח בתחום מערכות הקשר.

לפני כשלוש שנים השלימה אלביט מערכות את הרכישה של תדיראן קשר. כעת, במסגרת תכנית התייעלות מקיפה שעושה החברה הביטחונית היא מנסה לייעל את המיזוג עם תדיראן, לרבות במערכי השיווק והפיתוח שמחזיקות שתי החברות וזאת - תוך התאמת מצבת כח האדם שלה לפעילות העכשוויות של החברה.

אלביט מערכות מחזיקה במגוון רחב של מערכות שהיא מפתחת ומייצרת, ללקוחות ביטחוניים בישראל ובעיקר בעולם ונחשבת לאחת החברות הגדולות בארץ. במהלך החודשים הקרובים עתיד מנכ"ל החברה, יוסי אקרמן לסיים את תפקידו ואת מקומו עתיד לתפוס מי שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל אלביט מערכות יבשה, בצלאל (בוצי) מכליס.

גורמים שמקורבים לחברה הבהירו היום (ב') כי לגל הפיטורים באתר הפעילות של החברה בנתניה אין קשר לפעילותה העסקית של אלביט מערכות וכי החברה נוהגת מדי שנה - לקיים התייעלות מקיפה תוך בחינה יסודית של מצבת העובדים שלה לצרכיה. בכל מקרה, הגורמים הסבירו כי אין מדובר במשבר - שכן כפי שעשרות עובדים נגרעים מן המצבת, נקלטים במקומם אחרים בהתאם לפי הצרכים של החברה. לטענת אחד הגורמים, היקף הפיטורים הוא של "עשרות בודדות של עובדים".

מאלביט מערכות נמסר בתגובה לידיעה כי "החברה מנהלת תהליך מתמשך של התייעלות וביטול של כפילויות בכל מגזרי הפעילויות שלה ובמסגרת זו - מתבצעות כל הזמן התאמות של מצבת כח האדם לתכניות העבודה של החטיבות השונות על מנת להיערך טוב יותר לאתגרי השוק".