שבוע לפני הבחירות: מי השליך לרחוב מאות הודעות לבוחר?

אזרחים מדווחים כי הבחינו בערימות גדולות של הודעות לבוחר מוטלות ברחובות, באזורים שבהם עד כה לא עודכנו הדיירים על מיקום אתר ההצבעה שנקבע להם

בעוד שבוע בדיוק ייפתחו הקלפיות ברחבי הארץ, אך כפי הנראה ייאלצו מאות מאזרחי ישראל לעבור כמה משוכות עד שיוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית בבחירות לכנסת. תושבים מכמה מוקדים ברחבי הארץ דיווחו אמש כי הבחינו בערימות גדולות של הודעות לבוחר מוטלות ברחובות, באזורים שבהם עד כה לא עודכנו הדיירים על מיקום אתר ההצבעה שנקבע להם ליום שלישי הבא.

נדב אטיאס מבאר-שבע נתקל אמש באחת הערימות וסיפר בפייסבוק: "בדרכי הביתה צדו את עיניי ניירות בצבעים מוכרים. הם היו מסודרים יפה אבל פשוט נזרקו סמוך לאחד הפחים. אחרי שעיינתי בהם התברר לי שמדובר בספחי הבחירות של תושבי אחת השכונות בסביבה. בהתחשב בסדר המופתי של הדפים והעובדה כי ניכר שחלקם כלל לא הופרדו האחד מהשני, יחד עם המספרים שהיו מסודרים ממש כפי שיצאו מהמפעל, אני יכול רק לשער שמי שהתבקש לחלק אותם חיפש לעשות 'כסף קל' ופשוט זרק את הכל בצד הדרך".

קלפי / מתוך הפייסבוק
 קלפי / מתוך הפייסבוק

חשוב להדגיש כי הצגת ספח הבחירות אינה מהווה תנאי להצבעה, אך עם זאת - היא מקלה על האזרחים בהרבה את ההגעה לקלפיות בדרך למימוש זכותם. "מתוך מערום של כ-250 ספחים, אני בטוח שהעובדה שלפחות עשרות מהם לא ידעו לאן הם צריכים ללכת תגרום לכך שהם יוותרו על ההצבעה", סיפר אטיאס. "יש אנשים שעצם אי קבלת הספח עלולה להיות המסמר האחרון בארון הסיכוי שהם יגיעו לקלפי. הזלזול בחשיבות ההליך הזה והעובדה שלאנשים לא אכפת פשוט מעציבים".

לירון ויסמן, תושבת תל אביב, סיפרה גם כן שהבחינה במחזה דומה. "אני עצמי לא קיבלתי הודעה לבוחר וכך גם המון חברים שלי", היא סיפרה - והוסיפה: "כשהלכתי ליד ביתו של חברי ראיתי ערימה של חמישה כרטיסים שלא היו שייכים לאנשים בבניין, היא הייתה פשוט זרוקה על שביל.

ממשטרת באר שבע נמסר בתגובה: "יש למסור הפתקים לתחנה הקרובה. שוטרי התחנה ידאגו לחלקם לתושבים".

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר, כי "משרד הפנים הוא זה שמוציא ושולח באמצעות הדואר את ההודעות לבוחר, בעלי זכות הבחירה אינם חייבים להגיע לקלפי עם ספח ההודעה לבוחר. ישנו מרכז מידע לציבור הנותן מענה במספר 1-800-200-626. ניתן למצוא את מקום ההצבעה באתר של ועדת הבחירות המרכזית.