אובמה: "נתניהו מוביל את ישראל לבידוד והרס עצמי"

כתב אתר החדשות האמריקני "בלומברג", המקורב לנשיא ארה"ב, פרסם טור שבו ציטט דברים שאמר אובמה על נתניהו בשיחות סגורות, בעקבות האישור לבנייה ב-E1 ■ "כבר התרגלתי למהלכים מהסוג הזה מצדו", אמר הנשיא

היחסים המתוחים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארצות הברית אובמה לא נרגעו, ומתחת לפני השטח ממשיך לזרום ה"דם הרע" בין המנהיגים: כתב האתר האמריקני "בלומברג" ג'פרי גולדברג, שנחשב מקורב לאובמה, פרסם התבטאויות מדאיגות של הנשיא על נתניהו.

בטור שכתב, הוא ציטט את אובמה בימים שלאחר האישור שנתן ראש הממשלה לבנייה בשטחי E1, צעד שעורר זעם רב בבית הלבן וגרר שורת גינויים חריפים. אובמה אמר למספר ממקורביו כי המהלך של נתניהו לא הפתיע אותו וכי הוא מוביל למדיניות של "הרס עצמי".

"עם כל הודעה על התנחלות חדשה, נתניהו מניע את ארצו לכיוון של בידוד כמעט מוחלט", אמר אובמה לפי הפרסום. "כבר התרגלתי למהלכים מהסוג הזה מצדו". הוא אמר כי נתניהו פועל נגד האינטרס הישראלי. גולדברג כתב כי לא יהיה מופתע אם נשיא ארה"ב יגיד בקרוב כיצד צריכה להיראות המדינה הפלסטינית כולל בירתה במזרח ירושלים - עמדה שישראל מתנגדת לה באופן נחרץ.

על פי הדיווח, בנושאים הקשורים לפלסטינים, הנשיא מציג את ראש הממשלה נתניהו כ"פחדן פוליטי", שלא מוכן לבזבז הון פוליטי כדי לקדם פשרה בין ישראל לרשות הפלסטינית. עם זאת, גולדברג מדגיש שאובמה לא יפסיק לתמוך בישראל בענייני ביטחון, זאת כדי לסייע לה לשמור על יתרונה הצבאי על פני מדינות המזרח התיכון.

לפי האתר האמריקני, אובמה חושב שאם ישראל - "מדינה קטנה באזור עוין" - תהפוך למדינה דחויה שמרחיקה ממנה אפילו את ארה"ב ידידתה הנאמנה, היא לא תשרוד. לטענתו של גולדברג, אובמה מאמין שאירן היא איום קצר טווח על קיומה של ישראל, אך דווקא ההתנהלות של ישראל עצמה היא איום על קיומה בטווח הארוך.