מהי "ההמלצה החמה" למשקיעים של גורו ההשקעות ג'ון בוגל?

בוגל טוען כי לקרנות ה-ETF עלויות השקעה נמוכות יותר מאשר אלה של קרנות נאמנות והן מציעות תשואות אטרקטיביות יותר ■ לפחות 75% ממנהלי ההשקעות ומנהלי קרנות הנאמנות לא הצליחו לעקוף את מדד הבנצ'מרק של ארה"ב מדד ה-S&P 500

קרנות הנאמנות נוטות להניב תשואות נמוכות יותר מאשר המדדים המרכזיים בשוק משום שהן גדלו לממדים עצומים והעמלות שלהן גבוהות מדי, כך טוען ג'ון בוגל, גורו השקעות וממציא קרנות הסל (ETF) בראיון ל-CNBC.

"מה שאנחנו רואים כעת זה הניצחון האמיתי של קרנות הסל", מצהיר בוגל, הבעלים של חברת קרנות הנאמנות ואנגארד. "ב-6 השנים האחרונות כ-650 מיליארד דולר זרמו לקרנות הסל כאשר מרבית ההון הופנה לשוק המניות הכללי ולקרנות האג"ח", הוא הוסיף.

בוגל טוען כי לקרנות ה-ETF עלויות השקעה נמוכות יותר מאשר אלו של הקרנות נאמנות והן מציעות תשואות אטרקטיביות יותר. המספרים היבשים מצדדים בטענה של בוגל. לפי נתונים של חברת S&P Capital IQ לפחות 75% ממנהלי ההשקעות ומנהלי קרנות הנאמנות לא הצליחו לעקוף את מדד הבנצ'מרק של ארה"ב מדד ה-S&P 500, שרשם תשואה של כ-13% ב-2012.

"מנהלי ההשקעות פיגרו אחר השוק משום שהם חייבים, הם גדלו כל כך שהם לא יכולים להכות את המדדים". מסביר בוגל וטוען כי לפני העמלות קרנות הנאמנות שהם מנהלים הציגו תשואות ממוצעות ביחס לשוק ולאחר ניכוי העמלות התשואות היו מתחת לממוצע.

בוגל מציע למשקיעים להתרחק מקרנות האמנות משום שיהיה להם קשה לבחור מנהלי השקעות וקרנות נאמנות שיכו את המדדים או יציגו תשואות הזהות לאלו של המדדים. הבחירה המועדפת עליו היא להיצמד למדדי המניות ולקרנות הסל, ולהינות מתשואות גבוהות ומעמלות נמוכות יותר.