עם הפנים מזרחה: שני ספונסרים סינים למנצ'סטר יונייטד בתוך יומיים

המועדון האנגלי חתם על הסכמים עם חברת משקאות שבבעלות האיש העשיר בסין, ועם אחד מהבנקים הסינים הגדולים; המניות בוול סטריט מזנקות

חברת המשקאות הנגז'ו ווהאהא חתמה אתמול (ג') על חוזה חסות עם מוליכת הפרמיירליג, מנצ'סטר יונייטד. במסגרת ההסכם, שיקבל תוקף לשלוש שנים, תקדם החברה בסין, באמצעות המועדון האנגלי - את מותג משקאות האנרגיה שלה.

רוב החזקותיה של הנגז'ו ווהאהא (80%) שייכות למיליארדר בן ה-67 זונג צ'ינגאו, שעם הון של 16.6 מיליארד דולר - נחשב, על-פי "בלומברג", לאיש העשיר ביותר בסין.

יונייטד חתמה על הסכם חסות נפרד בסין ביום שני, עם הבנק "צ'יינה קונסטרקשן", המחזיק 13,629 סניפים ברחבי המדינה, ושלוחות בינלאומיות בפרנקפורט, יוהנסבורג, ניו יורק, סיאול, סינגפור, טוקיו, מלבורן, סידני ולונדון. ההסכם יעניק לבנק, מהגדולים ביותר בסין, את הבלעדיות על הפצת כרטיסי אשראי ממותגי מנצ'סטר יונייטד ברחבי הרפובליקה.

על-פי דוח "ליגת הכסף" השנתי של פירמת רואי החשבון Deloitte, מנצ'סטר יונייטד, שנחשבת למותג גלובאלי בעל כמות אוהדים גדולה מאד ברחבי העולם, ובפרט במזרח אסיה - דורגה בעונת 2010/11 במקום הרביעי בעולם הכדורגל מבחינת הכנסותיה מספונסרים ופרסום - עם מחזור של 103.4 מיליון ליש"ט מפרמטר זה (רק ריאל מדריד, ברצלונה ובאיירן מינכן עקפו אותה).

על-פי הדוחות שלה ל-2011/12, העלתה יונייטד את הכנסותיה מספונסרים ופרסום בעונה זו בכמעט 14%, אל סך של 117.6 מיליון ליש"ט.

עם סגירת המסחר אתמול בוול סטריט, מנית יונייטד זינקה למחיר של 15.29 דולר, הגבוה ביותר מאז הונפקה לראשונה לציבור בקיץ. מחיר זה מגלם למועדון שווי שוק של 2.52 מיליארד דולר.