מכה ל"הארץ": בן צבי מעביר את הדפסת "מקור ראשון" ל"מעריב"

הערכות: מדובר בהפסד הכנסה של 6 מיליון ש' בשנה לבית הדפוס של קב' שוקן

שלמה בן צבי, מו"ל "מקור ראשון" ו"מעריב", חתם עם איש העסקים עמוס מימון על הסכם הפעלת בית הדפוס של "מעריב". ל"גלובס" נודע, כי אתמול (ג') חתם בן צבי על הסכם שבמסגרתו ישכור ויפעיל את בית הדפוס בחמש השנים הבאות. במסגרת זאת החליט בן צבי להעביר את הדפסת העיתון "מקור ראשון" מבית הדפוס של "הארץ" אל בית הדפוס של "מעריב". על-פי הערכות בשוק, מדובר בהפסד הכנסה מינימלי של 6 מיליון שקל בשנה לבית הדפוס של קבוצת שוקן.

מימון רכש את בית הדפוס מנאמן "מעריב" ב-65 מיליון שקל. בהסכם הרכישה התחייב בן צבי כי יספק עבודה ויתפעל לחלוטין את בית הדפוס בחמש שנים הקרובות. מאז ההסכם באוקטובר 2012, נבחנו אפשרויות שונות כדי להקל על העלויות הגדולות של בית הדפוס, שעשויות להוות משקל כבד מדי על גב "מעריב" המחודש. לאחר שעלתה גם האפשרות כי הדפוס יימכר ל"ישראל היום", הוחלט לבסוף כי בן צבי ייקח את העלויות על עצמו. על-פי הערכות, הסכם השכירות יכסה את השקעתו של מימון, שכוונותיו לבית הדפוס הן נדל"ניות, והוא צפוי לבקש לממש את הקרקע לבנייה בתום התקופה.

למרות השלמת ההסכם סביב בית הדפוס, עסקת "מעריב" עדיין לא הושלמה סופית. וזאת משום שעדיין לא הושגה הסכמה מול חברת ההפצה של "מעריב", "גל מעתון", אשר בן צבי התחייב להעסיק גם את אנשיה בחמש השנים הבאות. השופטת ורדה אלשיך העניקה זמן לצדדים להגיע להבנות עד ל-21 בחודש. במסגרת הזמן הזה אמור בן צבי לגשר על הפערים מול עובדי ההפצה. במידה שלא יצליח להגיע עמם להבנה, מאיימת אלשיך לבטל את עסקת המכירה.

בראיון למגזין "100 המשפיעים" של "פירמה" שיתפרסם היום (ד') התייחס סגן עורך "מעריב", אלעד טנא, לתוכניות באשר ל"מעריב" המחודש. לדבריו אין כרגע כוונה לסגור את ההדפסה היומית של העיתון, וגם לא בעתיד הקרוב. טנא גם דחה על הסף שמועות על איחוד בין "מעריב" ל"מקור ראשון". לדבריו, "יש כוונה להמשכיות של רוח 'מעריב', מותג אדיר שליווה את המדינה. 'מעריב' אמור להמשיך עם הדנ"א שלו אבל עם הרבה יותר חופש עיתונות".

זאת לעומת תקופת הבעלות הקודמת?

"יש כאן עיתון נטול אינטרסים ממשיים. אני לא מכיר את כל הדברים שהיו אבל אני מתייחס לפרסומים שהיו על דנקנר, ובמקום הזה, אין לנו מחויבות לארגונים כלכליים או לראש ממשלה כזה או אחר".

באמת אין שום מחויבות אידיאולוגית?

"אנחנו לא שם, אנחנו לא במקום של 'ישראל היום'. אנחנו שולחים את האנשים להביא את הסיפורים, דווקא עכשיו. אני לא רואה את תפקידו של העיתון בתור משהו שצריך לעשות נעים בגב לאנשים. אני חושב ש'מעריב' צריך להיות עיתון ציוני בלי להתבייש".

הראיון המלא עם אלעד טנא, הערב במגזין "פירמה"